המהירות המרבית תעלה בחלק מהכבישים
בשורה לנהגים: המהירות המותרת בחלק מכבישי ישראל תעלה ל-110 קמ"ש. שמונה שנים אחרי שכביש 6 נפתח, והפך לדרך המהירה הראשונה בישראל בה מותרת נסיעה ב-110 קמ"ש, יצטרפו אליו כביש ירושלים תל-אביב (כביש 1), כביש 4 (אשדוד-ראשל"צ) וכביש 431, המחבר בין מודיעין לראשון-לציון. בכבישים אלה הותרה מהירות של 100 קמ"ש, למרות שהם מוגדרים כבישים מהירים. כעת, בעקבות החלטה של שר התחבורה, ישראל כץ, תעלה המהירות המותרת לזו הקבועה בתקנה 54 מ-1993.
תקנה 54 העלתה את המהירות המותרת בכבישים מהירים מ-90 ל-110 קמ"ש, אך הוגבלה בכל הכבישים מלבד כביש 6. בכביש 1 הוגבלה המהירות ל-100 קמ"ש (בין תל-אביב לשער הגיא), וכך גם בין גן רווה לאשדוד בכביש 4. בכביש 20 (נתיבי איילון), המהירות הוגבלה ל-90 קמ"ש, ותעלה כעת ל-100 קמ"ש.
עוד כבישים בהם הועלתה המהירות מ-90 ל-100, כוללים את כביש 2 (כביש החוף), כביש 5 וכביש 40. שר התחבורה ישקול בעתיד העלאת המהירות בחלק מכבישים אלה ל-110 קמ"ש.
המהירות גם יורדת
במקביל להעלאת המהירות בחלק מהכבישים, המלצות הצוות המקצועי אותן מאמץ שר התחבורה קובעות גם הפחתת מהירות בחלק מהכבישים. לפי ההמלצות, מהירות הנסיעה בדרך בינעירונית לא מהירה עם נתיב אחד לכל כיוון, תוגבל ל-70 קמ"ש, לעומת 80 כנהוג כיום. בכבישים עירוניים המוגדרים דרך, כמו דרך נמיר למשל, תוגבל המהירות מ-80 ל-70 קמ"ש. בדרך בן גוריון בבאר-שבע תופחת המהירות מ-60 ל-50 קמ"ש, וברחוב בזל בתל-אביב מ-50 ל-30 קמ"ש בלבד. זאת, כחלק מהגדרה של אזור מיתון, בו תותר מהירות של 30 קמ"ש בלבד.
נושא המהירות הוא עניין טעון במדינות רבות בעולם, וגם בישראל. לאחרונה נודע כי בהולנד הועלתה המהירות המרבית המותרת מ-100 ל-120 קמ"ש, זמן קצר לאחר שבאיטליה הועלתה המהירות מ-130 ל-150 קמ"ש באוטוסטרדות. בבריטניה הוחלט על הפסקת מימון מצלמות המהירות, ובכך לצמצם משמעותית את אכיפת המהירות במדינה, שהוגדרה על-ידי שר התחבורה החדש שם כפרויקט לחליבת הנהגים. בישראל, לעומת זאת, צפויה לקום בקרוב רשת מצלמות דיגיטליות חדשה, שתגביר באופן משמעותי את אכיפת המהירות בישראל. שר התחבורה, ישראל כץ, התייחס לרשת זו ואמר כי ביקש ממשטרת ישראל להתחיל את אכיפת המהירות ממהירות גבוהה ב-10% מהמותר בחוק.