מרצדס A קלאס הנוכחיתבמרצדס עמלים במרץ על הקומפקטית הבאה שלהם – ה-A קלאס החדשה, שתושק ככל הנראה לקראת 2012. מדובר לא רק במחליפה למרצדס A קלאס הוותיקה, אלא במחליפה שאמורה למצב את המרצדס הקטנה ראש בראש מול הטובות בקטגוריה, שנשלטת על-ידי אודי A3 וב.מ.וו סדרה 1, וגם על-ידי גרסאות מסוימות של פולקסווגן גולף. המטרה העיקרית: ייצור מחליפה ראויה שתקסום לצעירים יותר – נקודה כאובה עבור מרצדס שבלא מעט קטגוריות מוצאת את מתחרותיה מושכות לקוחות מבוגרים יחסית.

מרצדס A קלאס הבאה תתחרה ישירות באודי A3 וב.מ.וו סדרה 1 וכמובן במתחרות נוספות שאינן מיוצרות בגרמניה – לקסוס CT 200h. היא תשב על פלטפורמת הנעה קדמית חדשה לגמרי של מרצדס, ככל הנראה נגזרת מקוצרת של הפלטפורמה שהושקה עם מכונית התצוגה F800 – הקדימון ל-C קלאס הבאה. גם העיצוב ישאב השראה מה-F800 שחשף בשעתו רמזים לגבי הפרצוף העתידי של מרצדס.

עדיין אין בידינו תמונות, מהסיבה שעוד אין שביב מידע רשמי אודות המכונית המתוכננת. אך ממידע שמצטבר ברשת מתקבל תמונה די ברורה: ה-A קלאס הבאה תזנח את עיצוב המוגבה והקומפקטי, לטובת עיצוב פחוס, רחב וספורטיבי יותר, והיא תוצע בתצורת שלוש או חמש דלתות. יהיה מגוון מנועים חסכוניים ומערכת 'עצור וסע', המדוממת את פעולת המנוע אוטומטית עם עצירת הרכב ומתניעה אותו מחדש עם ההרפיה מדוושת הבלם והלחיצה על דוושת התאוצה.

במרצדס מבטיחים רמה גבוהה יותר מכיום בכל הקשור לאיכות הרכבה וחומרים, הנדסת אנוש ומרווח. הם גם מסבירים ששתי הסדרות – A ו-B קלאס – הנוכחיות יוחלפו ב"משהו שונה לגמרי" מתוך כוונה, כאמור, לפנות לקהל צעיר יותר, למרות שככל הנראה לא פחות אמיד. על בסיס אותה הפלטפורמה מתוכננות גם שני דגמים נוספים: הראשון רכב פנאי עם הנעה קדמית או כפולה כמתחרה לב.מ.וו X1, השני גרסה מוקטנת ומוזלת של מרצדס CLS המצליחה, קרי: קופה-4-דלתות, מתחרה לפולקסווגן פאסאט CC.