משפחת פולקסווגן קאדי
פולקסווגן פרסמה תמונות ופרטים ראשונים על מתיחת פנים משמעותית שעברה הקאדי, המסחרית הקטנה של היצרנית. פולקסווגן קאדי הוצגה בדור הנוכחי, שלישי במספר, בשנת 2004. מתיחת הפנים כוללת חרטום חדש, המיישר קו עם עיצוב יתר דגמי הקונצרן, בהם פולקסווגן פולו וגולף, וכמובן גם הטרנספורטר.
וזה אומר שהחרטום מציג כעת מראה מחודד-מתוחכם מבעבר, במקום הקווים העגלגלים שאיפיינו את פולקסווגן בראשית שנות ה-2000. מאחור ומהצד כמעט ואין שינוי. בתא הנוסעים, הקאדי נותר ללא שינויים דרמטיים, אך עם מה שפולקסווגן מגדירה כשדרוג לאיכות החומרים ולאבזור. בתחום הבטיחות הקאדי יוצע מעתה עם בקרת יציבות אלקטרונית תקנית בכל הגרסאות.

שינוי משמעותי יותר מבטיחים בפולקסווגן מתחת למכסה המנוע: הקאדי יוצע מעתה עם שישה מנועי טורבו, ארבע גרסאות דיזל ושתי גרסאות בנזין. דגמי הדיזל כוללים יחידות בעלות הספק של 75, 102, 110 ו-140 כ"ס, וישודכו לתיבת הילוכים ידנית. דגם ה-102 כ"ס יוצע עם תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (DSG) בתוספת תשלום, ואילו דגם ה-140 כ"ס עם תיבה דומה בעלת שישה יחסי העברה. דגם ה-110 כ"ס יוצע עם אפשרות להנעה כפולה. בישראל הגרסה העיקרית צפויה להיות בעלת 102 כ"ס ותיבת הילוכים רובוטית.

בפולקסווגן יציעו גם דגמי בנזין, שניהם בנפח 1.2 ליטר ועם הספק של 86 או 105 כ"ס. יחידות הכוח שמגיעות מהפולו יציעו לטענת הגרמנים תצרוכת דלק עדיפה, כפי שניתן להתרשם מגרסת ה-105 כ"ס. תצרוכת הדלק בדגם זה עומדת על 15 ק"מ לליטר בממוצע, שיפור של 21% לעומת 12.2 ק"מ לליטר במנוע ה-1.6 ליטר (101 כ"ס) המוחלף. בנוסף לכל אלו, תמשיך להימכר גם גרסת 2.0 ליטר עם 109 כ"ס, המתודלקת בגז טבעי ולא עברה שינוי.

עוד נמסר כי הקאדי המחודש ימשיך להימכר בשתי גרסאות מרכב - רגיל וארוך (מקסי), ועם חמישה או שבעה מושבים. חידוש מעניין יבוא בדמות האפשרות לפרק את שורת המושבים השנייה, ובכך להגדיל את נפח ההטענה ל-3,030 ליטר (3,880 במקסי). מחיר הקאדי בגרמניה יחל ב-13,595 יורו (כ-67,000 שקל) לפני מסים מקומיים, ושיווקו שם יחד בחודש ספטמבר. אלינו הוא צפוי להגיע זמן קצר לאחר מכן.