לפני חצי שנה פרסמה ביואיק איור של משפחתית קומפקטית חדשה שאמורה להיות מהדורה יוקרתית של שברולט קרוז ולצאת לשוק האמריקאי לקראת שנת 2012. העובדה שצפויה ביואיק קטנה בעתיד הקרוב עוררה לא מעט עניין בשוק האמריקאי וגם כאן בשוק הישראלי, אך מסתבר שהמתעניינים, לפחות בשווקי המערב, יכולים לחכות.

לביואיק, שזוכה להצלחה גדולה בשוק הסיני, יש כבר מכונית קומפקטית המתבססת הקרוז ומשותפת גם לאופל אסטרה החדשה (פלטפורמת דלתא 2). מדובר באקסל XT שהוצגה בתערוכת שנחאי בתחילת השנה וכבר משווקת בשוק הסיני. כעת משחררים בביואיק תמונה רשמית ראשונה של האקסל GT שהיא למעשה גרסת הסדאן של ה-XT ובה ניתן להבחין בבירור לדמיון לשברולט קרוז. משפחתיות קומפקטיות של ביואיק אינן חדשות עבור השוק הסיני שכן האקסל GT ו-XT מחליפות את האקסל הקודמת שהיא למעשה שברולט אופטרה המוכרת לנו.

כמו גרסת ה-5 דלתות גם האקסל סדאן תצויד במנועים המוכרים מהקרוז בנפחי 1.6 ו-1.8 ליטר עם תזמון שסתומים משתנה שמספקים 115 ו-140 כ"ס בהתאמה. בפסגת ההיצע עומד מנוע ה-1.6 ליטר מוגדש הטורבו החדש שהגיע הישר מהאסטרה החדשה ומספק 180 כ"ס. שני המנועים החזקים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 מהירויות.
האקסל סדאן תתחיל להימכר בזמן הקרוב בשוק הסיני אך שווקים אחרים ובהם השוק האמריקאי יאלצו כאמור לחכות עד להצגת גרסה מתאימה עבורם בסביבות 2012.