יונדאי i30. מקום שני, למותג ולדגם (את זהות מקום ראשון אתם בטח מנחשים)
איגוד היבואנים מפרסם נתונים מעודדים אודות מסירות מאי. יותר מ-18,000 מכוניות חדשות נמסרו ללקוחות בחודש הקודם, עליה של 40% לעומת מאי 2009 ושיפור של 28% לעומת מסירות אפריל. מתחילת השנה נמסרו יותר מ-82,000 מכוניות חדשות, גידול של 36%.
איש לא יופתע לשמוע שמאזדה הובילה את המסירות גם בחודש האחרון, לאחר שמסרה קרוב ל-3,200 מכוניות. יונדאי מדורגת במקום השני בדירוג החודשי, לפני טויוטה וסוזוקי – וזהו גם הסדר שלהם בטבלת המסירות המצטברת מתחילת השנה, כאשר הנדנדה בין סוזוקי לשברולט נמשכת בקרב על המקום הרביעי.
עבור שברולט היה זה חודש חלש יחסית, כאשר המותג מדורג רק במקום ה-11, וכן נעקפה על-ידי סוזוקי בדירוג המצטבר. מאי היה חודש מצויין עבור פולקסווגן, חמישית בדירוג החודשי, שבזכות זאת התקדמה מקום אחד בדירוג המצטבר ועלתה למקום השישי על חשבון הונדה (מקום עשירי במאי) שירדה למקום השביעי המצטבר. חודש טוב גם למיצובישי, מקום שישי במאי, שעלתה למקום העשירי המצטבר על חשבון קיה שירדה למקום 12. אבל קיה רשמה עוד חודש מוצלח, בו מסרה יותר מפי 3 מכוניות לעומת מאי 2009, ובסיכום חמשת החודשים הראשונים הגדילה את מסירותיה בלמעלה מ-130%; בין 15 המותגים הגדולים בשוק, אשר רובם רשמו גידולים של עשרות אחוזים, זהו שיעור הגידול הגבוה ביותר. נציין עוד את סיטרואן, עבורה היה מאי חודש מוצלח במיוחד בו הצליחה למסור מעל 700 מכוניות – כ-60% מכלל מסירותיה בארבעת החודשים הראשונים של השנה.
נוסיף עוד כי עד עתה ב-2010, מאזדה 3 היא – כמובן – המכונית הנמכרת ביותר בישראל: 9,170 מכוניות מאזדה 3 חדשות עלו על הכבישים בתקופה זו, כמעט בדיוק פי שניים מהמכונית במקום השני – וזו איננה הסגנית המסורתית, טויוטה קורולה, אלא יונדאי i30 עם 4,560 מסירות. הקורולה מסתפקת במקום השלישי. בידיעה נפרדת נתייחס באופן מפורט יותר למסירות בקטגוריות השונות.
מסירות מאי 2010:
מסירות מאי: בסימן (עוד) עליה
צילום: מנהל