סובארו B4: חוות דעת מקוצרתדי אהבנו את המשפחתית הגדולה של סובארו במפגשים הראשונים איתה. נכון, היא לא הכי נאה והזיק הדינאמי של הדור הקודם אבד בין הגה עמום למתלים ספוגיים, אבל היא מרווחת, נינוחה ונוחה – ואלו יתרונות לא מבוטלים. אלא שמול האופי הכללי שהציגה המכונית, נראה שעוד כוח זה לא בדיוק מה שחסר לה, כי המנוע השתלב היטב בתדר הרגוע שעליו שידרה סובארו B4. לכן, אל גרסת ה-2.5 ליטר הנבחנת ניגשתי בסקפטיות – היא הרי באה לתקן את מה שלא ממש דורש תיקון, ובעלות לא מבוטלת של 30,000 שקלים.

מפרט ומציאות
בדף הנתונים הטכני ההבדלים בן סובארו B4 גרסת ה 2.5 ליטר צנועים מאוד – עוד 500 סמ"ק ו-17 כ"ס. סה-טו. כן, יש עוד כמה קג"מים (3.4 לדקדקנים) אבל הם מגיעים בסל"ד מעט גבוה יותר, ולא נראה כי ההבדל בזמינות הכוח יהיה משמעותי.
בחלק של האבזור במפרט ההבדלים כבר מעט משמעותיים יותר – אופציית הכניסה וההתנעה ללא מפתח היא בהחלט דבר שמתרגלים אליו בקלות, פנסי קסנון הפכו כבר לסמל סטטוס פופולארי וכך גם ריפודי העור וגג נפתח – אבל עדיין חסרים פריטים שכבר התרגלנו לראות גם במכוניות זולות יותר כגון חיישני גשם ותאורה או חיבור  USBלנגן חיצוני. אבל מבחינתי, תוספת האבזור המשמעותית ביותר היא יציאות המיזוג לאחור – עניין קריטי בקיץ שלנו למי שנוהג לאכלס את המושב האחורי.
סובארו B4: מבחן דרכים (2.5 ל', הנעה כפולה, שנת 2010)
צילום: ניצן אביבי,יצרן
המושבים כאמור זוכים לריפוד עור, עניין אהוב במיוחד משום מה על גבירי ישראל, ועוד בגוון בהיר החביב עלינו במיוחד. אלא שכאן העור הבהיר כבר החל להשחיר מסיבה לא ברורה, מקנה למושבים מראה מיושן ומשומש למרות גילו הצעיר של הרכב. ואם כבר מושבים, אז המושב החשמלי של הנהג קיבל גם שני זיכרונות ותכונה הנקראת Easy Entry, שאמורה לכוון את מושב הנהג עם פתיחת הדלת – אלא שזו גילתה חוסר עקביות – לפעמים הזיזה את הכסא למצב השמור בזיכרון אחד, לפעמים לאחר ולפעמים בכלל לא.

בתנועה
כבר ביציאה מהחניון משהו הרגיש נחוש יותר בתגובה הראשונית לדוושת האוץ – לא אכפת לי מה אומר דף הנתונים, ההבדל בפועל משמעותי, מורגש, ומעלים לחלוטין את הזינוק המהוסס שאפיין את האחות בעלת מנוע ה-2.0 ליטר. בהמשך הדרך ההבדל קטן יותר, אבל התחושה היא כאילו הדוושה מחוברת באופן ישיר יותר למנוע, והתגובה ללחיצה מיידית יותר, חיה יותר.
תיבת ההילוכים עצמה זהה, כך שהשיוט מבוצע בדיוק באותו סל"ד, ובאופן מפתיע נראה כי אין הבדל משמעותי בצריכת הדלק בין שתי הגרסאות, למרות הבדל הנפח. אם כבר, נראה כי הנטייה לשתיינות כאשר הנהיגה הופכת לתובענית יותר, מותנה קלות בגרסה הזו.
אולם לא רק תגובת הדוושה חדה יותר, אלא גם תגובת המתלים. למרות שאין כל סימוכין מצד סובארו לשינוי, כל מי שנהג בשתי המכוניות היה מוכן להישבע כי תנודות הגוף מרוסנות בצורה טובה יותר – גם אם לא טובה באופן אבסולוטי – באחות הבכירה. ההבדל משמעותי מספיק כדי להפוך נסיעה מהירה בכביש מפותל וגלי לעניין נסבל, גם אם עדיין לא הופכת את סובארו B4 הזו למשחיזת סיבובים (ותמיד ישנו ההגה, עמום ולא מדויק, כדי להדחיק כל מחשבת זדון על הנאה מנהיגה).
ההבדל הרשמי בתחום הוא חישוקים גדולים יותר ("17) עם צמיגים בחתך נמוך יותר, אבל גם אם אלו מסבירים כנראה את הסינון המעט פחות טוב של סדקים ושיבושים קטנים, הרי שאין להם כמובן יכולת להשפיע על ריסון הגוף.
סובארו B4: מבחן דרכים (2.5 ל', הנעה כפולה, שנת 2010)
צילום: ניצן אביבי,יצרן
כף המאזניים
סובארו B4 עם מנוע ה-2.0 ליטר היא מכונית טובה בפני עצמה – אולם אם תקציבכם אינו הדוק או מוגבל על ידי קצין רכב קשה לב וקמוץ יד, כדאי לכם לבקש בסוכנות נסיעת מבחן גם בגרסת ה'Luxury' עם המנוע הגדול יותר. היא מצליחה לשפר את החבילה בצורה מורגשת, בעיקר אם אתם חובבי ביצועים ו/או גאדג'טים, ומעניקה תמורה הולמת להפרש המחיר.