שוק המיניואנים בארץ חווה מהפך בשנת 2004 עם הגעתה של המאזדה 5. לפתע במחיר של משפחתית גדולה יכלו צרכני הליסינג לקבל מיניואן קומפקטי עם מקום לעד 7 נוסעים בעיצוב נעים וזורם ובלי לסבול מסרבול היתר שהיה מנת חלקו של מיניואן בגודל מלא. תוך זמן קצר הוכפל נפח המכירות בקטגורית המיניואנים הקומפקטיים ומאזדה 5 התקבעה בראש טבלת המכירות של הקטגוריה כשרק בשנה החולפת מכרה למעלה מ-1,700 יחידות.

ההצלחה של המאזדה 5 נשמרה לאורך השנים אך למרות שעברה מתיחת פנים בשנת 2008 גילה של ה-5 כבר רמז שהמחליפה כבר נמצאת בדרך. כעת משחררת מאזדה תמונות ופרטים ראשונים אודות ה-5 החדשה שתערוך את הופעת הבכורה שלה בתערוכת ז'נבה הקרובה בחודש מרץ. אלינו צפויה להגיע המכונית לקראת סוף שנה זו, במקביל לתחילת המכירות באירופה.

מן התמונות עולה שמאזדה השכילה לשלב ב-5 החדשה את קווי העיצוב המשפחתיים שכבר ראינו במאזדה 3 ובמאזדה 6, בעיקר בחזית, ואף ניתן להבחין ברמזים משפת העיצוב החדשה של מאזדה (בעיקר בדופן המכונית) כפי שכבר ראינו במכוניות התצוגה האחרונות שלה כמו הנאגארה (הוצגה בתערוכת לוס אנג'לס 2006). התוצאה בסך הכל נאה למדי וזורמת מה שלא ניתן להגיד על סביבת הנהג שנראית שגרתית למדי. מאזדה לא שיחררה תמונות פנים נוספת אך מסרה כי הדור החדש של ה-5 יעשה שימוש בסידור מושבים דומה לזה שבדגם היוצא עם מושב הקארקוארי המרכזי. מה שאומר גם הדגם החדש יציע, ככל הנראה, סידור מושבים של 6+1. בנוסף שומר הדור החדש גם על דלתות ההזזה המוכרות.

בהיבט הטכני ממעטים במאזדה בפרטים וטוענים שהדור החדש של ה-5 ישיג פליטת CO2 נמוכה ב-15% מהדור היוצא בזכות שימוש במנוע 2.0 ליטר הזרקה ישירה שישודך למערכת דימום מנוע בעצירה (i Stop) בשידוך לתיבת הילוכים ידנית בעלת 6 מהירויות. בנוסף יוצע גם מנוע 1.8 ליטר עם אותה תיבת הילוכים. לא נמסרו פרטים לגבי תיבת ההילוכים אוטומטית אך סביר להניח שגם זו תוצע בדור החדש של ה-5.