לפני כחודש ומחצה סיפר לנו אלון דאי, נהג המרוצים הישראלי בן ה-18, על תוכניותיו בהמשך הדרך ורצונו להתחרות בפורמולה 3, לאחר שהפך בסוף עונת 2009 לאלוף אסיה במרוצי פורמולה רנו.
מסתבר שמאז המשיך אלון לחתור במרץ לעבר החלום, ובסיום טסטים שנערכו בוולנסיה בחודש דצמבר הוא חתם לבסוף לעונת תחרויות שלמה עם קבוצת Performance Racing השוודית, המתחרה באליפות פורמולה 3 בגרמניה.
פורמולה 3 הוא צעד טבעי ממכוניות הפורמולה רנו בהן התחרה אלון באסיה, אם כי אלון מבצע אותו מוקדם למדי בקריירה, הרבה בזכות הצלחתו הפנומנלית בעונת 2009. מכוניות הפורמולה 3 אמנם אינן חזקות משמעותית (כ-200 כ"ס ממנועי 2.0 ל', על כ-550 ק"ג), אך הן מתוחכמות יותר טכנולוגית ורמת המתחרים והקבוצות גבוהה ביותר. כתוצאה, גם עלות ההשתתפות בעונת תחרויות היא אדירה, כשהמספרים מדברים על 400 אלף יורו וצפונה מכך. מימון חלקי כבר יש, אך אלון ממשיך לחפש ספונסרים אשר עשויים להבין את הפוטנציאל ולפרוש חסותם על נהג המרוצים הצעיר.
ומהו באמת הפוטנציאל? פורמולה 3 מהווה כיום קרש קפיצה לסדרות גבוהות יותר כגון GP2 ופורמולה 2, אבל המטרה העליונה בחייו של כל נהג מרוצי מסלול היא מרוצי הפורמולה 1.
אך בואו לא נקפוץ גבוה מדי מוקדם מדי - המבחן הבא של אלון יתקיים ב-16 באפריל, עם תחילתה של עונת המרוצים במסלול אושרסלבן בגרמניה. אנחנו מאחלים לו בהצלחה.