קיה סול - בדרך אלינובשבוע שעבר השיקו אנשי 'טלקאר', יבואנית קיה, את הסורנטו החדש – כלי שמחליף את אחד מדגמי קיה המצליחים בישראל. בקיה ישראל צפיות גבוהות מהסורנטו החדש, אולם בין השורות ניתן היה להריח הצהרה חשובה אפילו יותר, כאשר אורן חסון מנהל השיווק מסכם שנה מוצלחת ביותר עם מכירה של 5,500 כלים (כולל מוניות), ועליה של 34% במכירות לעומת השנה שעברה. זאת משום שחסון מדבר על תוכנית גידול שאפתנית ביותר בקיה ומספר שהשנה הבאה תהיה הרבה יותר מוצלחת עם עליית מכירות גדולה יותר לא רק במספרים אלא גם באחוזים לעומת השנה.
ואם אתם יודעים לעשות את החשבון זה יכול לומר שקיה מתכננת למכור בשנה הבאה בארץ בין 8,000 ל-10,000 מכוניות. בהחלט דבר שימקם את קיה במקום אחר מבחינת חשיבות ויהפוך אותה לשחקנית חשובה בהרבה בשוק הרכב המקומי.

עיקר הגידול של קיה יגיע כך נראה משני מישורים ברורים: הפורטה הכל כך חשובה לשוק המקומי אשר הושקה רק לפני חודשיים והריו המחודשת שפוטנציאל המכירות שלה לא מוצה עד כה על ידי היבואן. כבר עתה, חודשיים לאחר ההשקה, מדווח היבואן על מכירת 2,000 מכוניות מדגם פורטה. בנוסף, בקיה מתכננים להרחיב את קו המוצרים של המותג בישראל ובמהלך השנה צפוי להגיע הסול – רכב פנאי קומפקטי שיתחרה בדייהטסו טריוס.