לפני קצת פחות מחודשיים סיפרנו לכם שבוגאטי מכינה לימוזינת-על לתערוכת פרנקפורט, בדיוק בזמן לחגוג את הקמת בוגאטי המקורית בספטמבר 2009. ובכן בוגאטי הקדימה קצת וחשפה את המכונית בסוף השבוע במפעלה במולסהיים, באותו מקום בו הניח אטורה בוגאטי את אבן הפינה לפני כל אותן שנים.

אוקיי, עוד לא צריך לרוץ לגהץ את כרטיס-הפלטינה: סדאן-העל החדשה של בוגאטי, 16C Galibier (מבוטא "גַליבּיֶה"), היא בשלב זה קונספט בלבד – אחד ממספר קונספטים שבוגאטי בוחנת לגבי עתידה, הדגיש מנכ"ל המותג ד"ר פרנץ-יוזף פאפגן.
אבל איזה קונספט... נו, אתם בודאי יכולים לתאר לעצמכם שסדאן עם כל העוצמה והטכנולוגיה של הויירון תהיה משהו מיוחד, כזה שיעמיד בצל כל אולטרא-סדאן אחרת – בין אם הפאנאמרה של פורשה, הראפיד הממשמשת-ובאה של אסטון-מרטין או הלמבורגיני אסטוק מתערוכת פריז 2008. זה לא שמדובר בקונספט יפה במיוחד: הקווים הכללים מזכירים קצת את הפאנאמרה (וזו ממש לא מחמאה), הגריל המסורתי לא ממש מתלבש יפה על החרטום, והפרופורציות עם הזנב הקצר והמעוגל לא ממש אלגנטיות.

אבל אנחנו יכולים לסלוח לבוגאטי על העיצוב החיצוני, כי בחרטום המכונית שוכן מנוע 16 צילינדרים בנפח 8 ליטרים. מנוע הויירון? לא בדיוק: לפי ההודעה לעיתונות – אשר אינה מרבה בפרטים – המנוע מצוייד בהגדשת-על, במקום הגדשת-הטורבו של הויירון. מדובר בהגדשה דו-שלבית, אומרת ההודעה מבלי לפרט האם הכוונה לשני מגדשי-על הפועלים באופן טורי, או אולי לסוג מיוחד של מגדש. אין גם כל רמז לנתונים טכניים – לא ממדים, לא הספק וגם לא ביצועים. אבל אנו כן למדים שיש הנעה כפולה, בלמים קרמיים ותכנון מיתלים חדש. מיותר אולי לציין כי הזזת המנוע לפנים פירושה פלטפורמה חדשה לגמרי.
תא הנוסעים מרשים יותר מהמראה החיצוני, עם דשבורד מינימליסטי ועיצוב סופר-יוקרתי. במרכז הדשבורד נמצא שעון שהוכן במיוחד עבור המכונית על ידי היצרן השוויצרי Parmigiani, שניתן להסרה ולשימוש כשעון-יד.
ומנין השם Galibier? ובכן זהו שמו של אחד ממעברי האלפים הקשים ביותר אותם עוברים רוכבי הטור-דה-פראנס. ובגלגול המקורי של בוגאטי שימש שם זה לכינוי אחת מגרסאות ה-4 דלתות של ה"טייפ 57", אלגנטית וספורטיבית ללא תחרות.
הימור שלנו? המכונית הזו כן תגיע לייצור.