רמז לעתיד לבוא? הקונספט MX-5 סופרלייטלא מזמן סיפרנו לכם על מכונית התצוגה המעניינת שמאזדה תחשוף מעל לבימות תערוכת פרנקפורט הקרובה – ה-MX-5 סופרלייט קונספט. הרבה מידע לא פורסם בשעתו ותהינו האם מדובר בטיזר או רמז לדור הבא של ה-MX-5 או שזו רק "מתנת יומולדת" שמאזדה מעניקה לעצמה לציון 20 שנות MX-5/מיאטה מוצלחות למדי, עם גביע "הרודסטר הנמכרת בכל הזמנים" בארון.
ובכן, ממידע עדכני הדולף ממקורותינו באירופה מסתבר שהתשובה לשאלה הקודמת היא ככל הנראה "גם וגם"; התמונה היחידה ששוחררה בשעתו (ראו למעלה) היא אכן טיזר למכונית התצוגה החגיגית שמאזדה "מפרגנת לעצמה" אך במקביל יש דברים בגו, ואכן עם ה-MX-5 סופרלייט מתקבל יותר מרמז אודות הדור הבא של הרודסטר הקטנה.

קלה יותר, קרבית יותר, נקייה יותר
מאייר הרכב הנודע מארק שטרנברגר (Mark Stehrenberger) הידוע במקורותיו המהימנים והמסועפים בתעשיית הרכב מזה שנים רבות, אייר את המאזדה MX-5 הבאה, בהסתמך על מידע פנים ממאזדה ומידע נוסף שנמצא בידי מקורות מגזין הרכב הגרמני auto, motor & sport (לידיעה לחצו כאן) כך שניתן לקבל מושג כיצד היא תיראה.
ומעבר למראה – מה תציע מחליפת הרודסטר המצליחה עת תושק, ככל הנראה לקראת 2011, מתחת לפח?
ה-MX-5 הבאה תהיה קלה יותר, קטנה יותר מהדגם הנוכחי (!), חזקה יותר ו...כמובן – חסכונית ונקייה יותר. מהידוע עד כה היא תוצע עם מגוון מנועי 4 צילינדרים חדשים עם הזרקה ישירה. למראה העדכני החד יותר יהיה גיבוי בהתנהגות הכביש וביכולות, שאמורות להפוך לחדות וספורטיביות יותר.

יורשת ההונדה S2000?
חובבי הרכב שבינינו מקווים שכך יהיה, ושהרודסטר הקטנה הבאה של מאזדה אכן תמשיך את דרכה של ההונדה S2000 המיתולוגית שיוצאת לפנסיה. כנראה שבאגף האטרף והביצועים תמוצב ה-MX-5 הבאה במקום נמוך יותר מההונדה, אך מהמידע שהצטבר עד כה יש בהחלט סיבה להאמין שימי הרודסטר המהנות לנהיגה, האמיתיות, הספרטניות (הכל יחסי, כמובן...) והבסיסיות עוד לא תמו.
אם "על הדרך" תצליח מאזדה להציע גם מכונית "נכונה" בכל הקשור לתמחור, חיסכון בדלק, בטיחות וניקיון – דיינו. ניאלץ להמתין.