בסמל"ת דברו רבות בשבועות האחרונים על הרצון להפוך את פיאט לרלוונטית הרבה יותר לשוק המקומי, אבל לפחות באחוזים השיפור הגדול שלהם בשנה האחרונה נמצא בחטיבת אלפא-רומיאו. מאז הוזלת ה-159 וה-147 באופן משמעותי ונחיתת המיטו רשמה אלפא ישראל עליית מכירות משמעותית. כפי שאגב, כבר ציפו קברניטי אלפא.

כבר דיווחנו לכם על הפרדת המותגים, על מינוי ראש חדש לאלפא ועל הכוונה לפתוח אולם תצוגה חדש (ברחוב יגאל אלון בתל-אביב – במקום האולם של קיה). כעת אנחנו יכולים גם לדווח לכם על הרחבת היצע הדגמים.
כחצי שנה לאחר תחילת יבוא המיטו החדשה ארצה, רוצים באלפא לחזק את המבחר עם גרסה זולה יותר. מדובר במהלך דומה למה שבצעה סמל"ת עם הפיאט 500. הכוונה היא להביא לארץ את גרסת ה-120 כ"ס של המיטו. גרסה זו חמושה באותו מנוע (1.4 ליטר) ובאותה ותיבת הילוכים (שישה יחסים), אולם מציעה הגדשת טורבו בלחץ נמוך יותר. התוצאה, הספק נמוך יותר ב-35 כ"ס מגרסת המיטו המשווקת כאן. עם זאת, הפער במומנט קטן יותר: 21 קג"מ מול 23.5 קג"מ (בהתאמה). מבחינת ביצועים מציעה גרסה זו נתונים נאים עם 198 קמ"ש מרביים והאצה של 8.8 שניות למאה קמ"ש (לעומת 215 קמ"ש ו-8.1 שניות לגרסה המוכרת).

מה שמעניין בגרסה זו הוא פער המחיר שאמור להיות כ-15,000 שקלים. זה יעמיד את המיטו באיזור 135,000 שקלים עם רמת אבזור דומה למדי ביחס לגרסה המוכרת לנו. בהחלט מקום תחרותי למדי אל מול מתחרות כמו המיני ובמידה מסויימת גם מול ה-207GTi.

עם זאת ולמרות הגעת גרסת ה-120 כ"ס להליכי תקינה, היבואן עדיין בוחן את עלות גרסת המולטיאייר החדשה שלה 135 כ"ס. באם ההבדל לא יהיה משמעותי הוא כמובן יעדיף להמתין למנוע החדש יותר. כדאי לזכור שבתחילת השנה הבאה אמורה להגיע ארצה המיטו גם עם התיבה כפולת המצמדים החדשה של קונצרן פיאט. כך שהמיטו הולכת לפנות לקהל רחב הרבה מבעבר.