אחרי שנים ארוכות בהן נעדרה מ"לב הקונצנזוס", חוזרת פולקסווגן ללב ליבו של השוק הרכב הישראלי עם מכונית משפחתית בקבוצה 2 לחישוב שווי ערך רכב. היא עושה זאת עם הפולקסווגן ג'טה הוותיקה, שתוצע בגרסה מעט פחות מצוידת מהדגם הרגיל.
פולקסווגן ג'טה: חוזרים לקבוצה 2
צילום: מנהל
גרסה זו תכונה מנג'ר ותעלה 116,000 שקלים. עם זאת, רמת האבזור בהחלט מניחה את הדעת וכוללת שש כריות אוויר ובקרת יציבות. הפער היחיד לעומת גרסת ה-1.6 המוכרת (שמכונה 'אקונומי' ועולה 132,000 שקלים) הוא מערכת שמע לא מקורית. כדי להצדיק את פער המחיר הגדול (16,000 שקלים) קבלה האקונומי במקביל להצגת הגרסה החדשה גם חישוקים קלים וחיישני חניה. פרט מעניין נוסף הוא שהג'טה קבוצה 2 תגיע רק בצבעי שחור ולבן ולא ניתן יהיה להזמין בה גוונים אחרים (גם לא בתוספת תשלום).
פולקסווגן ג'טה: חוזרים לקבוצה 2
צילום: מנהל

כדאי לציין שבימים אלה מציעה קבוצת פולקסווגן הנחה של 5,000 שקלים על גרסת ה-1.6 ליטר הרגילה (או 10,000 שקלים למשפחות עורכי דין ורואי חשבון) כך שהפער הריאלי לצרכן הפרטי קטן בהרבה מזה שעל הנייר.
כמו הגולף היוצאת גם הג'טה 1.6 ליטר מצוידת בתיבה האוטומטית בעלת שישה הילוכים (ולא ב-DSG שיש לחדשה). המכונית מכוונת היישר לציי הרכב, תחום ממנו נעדר היצרן בשנים האחרונות. הבורה, קודמתה של הפולקסווגן ג'טה, שיחקה שם תפקיד לא מבוטל בתחילת שנות ה-2000. תחום זה מהווה את עיקר המכירות בקבוצה המשפחתית שהינה הפופולארית ביותר בארץ וכניסה אליו עשויה לסמן שינוי דרמתי. הג'טה כזכור מבוססת על הגולף היוצאת ודגם חדש שלה אמור להיות מוצג במהלך 2010.
ניר דקל, ראש מותג פולקסווגן, מעדיף שלא לדבר על צפי מכירות בגלל חוסר הוודאות הקיים היום בשוק, אבל מאמין שהיא תדבר יותר לציי הרכב מאשר ללקוח הפרטי בגלל חבילת ההטבות שיש בדגמים הרגילים. דקל גם טוען שצ'מפיון לא תוכל להעניק הנחות גדולות כמו המתחרות האחרות בקבוצה ומכאן הזהירות בצפי הכמויות. בכל מקרה לפי דקל לא מדובר במהלך נקודתי אלא בצעד שימשך אל השנה הבאה.