יכולתן של מכוניות סיניות לעמוד במבחני ריסוק היתה למשל ושנינה אחרי סדרה של כשלונות מהדהדים בבדיקות באירופה שנערכו בשנים האחרונות. בין היתר, כאשר ב-2007 ביצע ארגון 'ADAC' הגרמני רב ההשפעה בדיקה לבריליאנס BS6 שעמדה אז לקראת תחילת שיווקה באירופה, נותרה המכונית מקומטת לבלי היכר. BS6 זכתה לציון של כוכב אחד בלבד כאשר רוסקה על-פי הקריטריונים (דאז) של NCAP האירופי, כשלון אשר גרם לדחיית שיווקה של המכונית.
עכשיו קיבלנו עוד הוכחה למרחק הרב בין התוצרת הסינית לבין הסטנדרטים המקובלים כיום של בטיחות. מכונית אחרת של בריליאנס, BS4 הקומפקטית, נבחנה זה עתה על ידי אותו ארגון ADAC – וזכתה ל-0 כוכבי בטיחות. יש לציין כי הבדיקה בוצעה לפי התקנים החדשים והמעודכנים של E-NCAP, והדו"ח של ADAC מקפיד לציין כי לפי השיטה הקודמת, היתה ה-BS4 מקבלת 3 כוכבים. ובכל זאת, ADAC מצהירה כי ה-BS4 רחוקה מתקני בטיחות עכשוויים וכי היא מציבה מספר סיכונים לנהג במקרה תאונה.
בתגובה לתוצאות הוציא יבואן בריליאנס באירופה – שכאמור כבר נכווה בעבר – הודעה לעיתונות, בה נאמר כי גורמים מקבילים ל-ADAC במדינות אחרות – אוסטריה, שוויץ והולנד – אשר היו שותפים בביצוע הבדיקות, הגיעו למסקנות שונות והעניקו למכונית 3 כוכבים. הארגון הגרמני, אומר היבואן, מטעה את הציבור כאשר לא נהג בשקיפות מלאה ולא סיפק תוצאות מלאות אלא רק דירוג אחד כולל, בעוד הארגונים האחרים סיפקו את התוצאות במלואן.
היבואן אף הרחיק לכת וטען כי מאחורי התוצאות הגרמניות – שהן כה שונות מהאחרות על בסיס אותו ניסוי עצמו – עומדת אג'נדה פוליטית.
זכיון מכוניות ברילינאס בישראל מצוי בידי 'אוטו חן' של משפחת בליליוס.