כשקונים רכב יד שניה מעידו כהן, אפשר לדעת בבטחה שני דברים: האחד – כוח לא יהיה חסר לו; השני – ברקס כנראה שכן יהיה חסר לו. אין כאן חלילה משהו אישי נגד עידו, פשוט הבנאדם ממוקד ונעול על תנועה מלאה קדימה והבלימה לטעמו היא בסך הכל שלב אבולוציוני נחות של הנהיגה... טוב, הניתוח הזה בא כדי לספר לכם מה עבר על גל שחם ואיציק כרמי בסביבות נקודה מס' 40.

אז ככה: שחם קונה מעידו את רכב השטח שנבנה לראלי הפרעונים, עולה על המסלול ונכנס למוד סילוני. חיית הפרעונים שבבטנה מנוע קורבט ממולא להתפקע ב-6.2 ליטרים רבי עצמה הטוענים ל-480 כ"ס נענית לו בחדווה. בסביבות נקודה 40 נופל גל לתוך פניה חדה ומגלה מאוחר מידי שהברקס לא תומך בו כמקובל; במיוחד לאור העובדה הלא נעימה שמישהו הציב גשר על הפניה ממש. הגלגל הקדמי הימני פוגע במעקה הבטון ומרים את המכונית על צידה ולפני שגל או איציק מספיקים להעניק הרהור יסודי למתרחש, הם מבצעים "סייד-פליפ" מרהיב ומוצאים את עצמם מתחת לגשר בתוך הוואדי, על הגלגלים. אגב, לא נותרה ברכב כל צלקת מהתרגיל הקרקסי. גל נחלץ מהוואדי וחוזר לתחרות אבל מפסיד זמן ומסתפק במקום השלישי בקטגוריה הבכירה.

את המקום השני חוטפים לו שי שמעוני ואביב ספקטור שמתקלים סדרת פיגועים המתחילה בקצר חשמלי, ממשיכה בהשלת חלקי פיברגלס, וכלה בשני פנצ'רים. כל העיכובים הללו משחקים לידיהם של צוות 'פויטר-ליוגב'. לנהיגתו של רז הפעם לא מגיע שום סופרלטיב חוץ מפנטסטי, והצוות נעלם בצוללת הצהובה במעמקי אוקיינוס החול המדברי כשכל שאר הכרישים יכולים רק לחלום להשיג אותם. משלימים את הקטגוריה איציק מיני ורועי זמיר במיזם חדש על בסיס שברולט נבארה, שמחשב ניהול מנוע שלו מתעייף וזורק אותם החוצה מהבמה מוקדם מידיי.
ראלי ירוחם: ברכת הפרעונים
צילום: טל זוהר
26 צוותים מטריחים את עצמם ויורדים אל המדבר הקריר ליטול חלק בקריעת תחת לאורך 230 ק"מ. מספר זעום יחסית. בקטגוריית T2 רק שני צוותים, וניצן שקל וגדי חן יושבים על אחוריו של צוות 'חולון מוטורס' ומחכים לטעות. הם אפילו עוזרים לרועי שפירא וגדי שטייף להיחלץ מחריץ אכזר אבל אחר כך נגמרת להם הסבלנות וכשצוות 'חולון מוטורס' מתחיל גם להתברבר הם מניחים אותם לנפשם ועוברים לעשיית מצוות ומעשים טובים ולמקום הראשון. קטגוריית הג'יפים הסטנדרטים מונה 5 צוותים. הסובארו של יובל מלמד ומיקי יוחאי משמידה את עצמה ביעילות על טרסת סלעים נוראה ומתקפלת הביתה על גרר. עופר קוקוס – השועל הזקן בניווטו של נעם שמיר – רץ מהר ותופס את הניצחון; ויקו אסולין, בניווטו של אייל אפרתי, מביא את המגנום למקום השני ואורי גרוס ונעם יונגמן, מצליחים לסיים ולהגיע למקום השלישי באמצע טקס חלוקת הגביעים לקול מצהלות הקהל. מי שנעדר מהטקס הם צחי ליטבק וצור ליסבונה שהפג'רו שלהם מאבד עצמו לדעת בעזרת צינור שימון טורבו קרוע ונשאר נעוץ בעמקי השטח.

באגים: צוות 'עידן הגז' מאבד קלץ' וברקס וגם שובר מתלה אבל דוהר חזק למקום הראשון. צוות 'כפר מסאריק' מג'עג'ע, מאבד צינור מים, מתייבש, מתמלא מחדש, וגומר מאוחר מאד. גרוע מזה מצבו של ארז אברמוב (הטוען לכתר מהמרוץ הקודם, זוכרים?) שהתפלץ הכתום לא מרחיק מן המחנה בטרם מתפרק לו מתלה אחורי ומספר לו סיפור ערש.

5 אופנוענים בלבד משתתפים. ערן וולנברג בברבור לא אופייני מפסיד את גביע אלוף האלופים אבל מנצח את המקצועית, וגיא גרשון בראש העממית. אגף הטרקטורונים גם הוא מדולדל קשות ומונה 4 כלים, כשניר אברמוביץ במקום הראשון רובץ במושב של ק.ט.מ חדש שהורכב בליל חמישי ע"י גיא ורבר מסוכנות 'ד.ג.ש טרקטורונים' שגם נפצע במהלך ההרכבה. פציעה שגרמה לו להסתפק במקום השלישי. אלי אוחיון הוותיק – שני. בעממית מתחרה בודד – חיים אוחנה – ללא מתחרים, תרתי משמע.
ראלי ירוחם: ברכת הפרעונים
צילום: טל זוהר
קטגוריה חדשה 'רכבי שטח קלים' מסירה אבק מהשבלונה. הקטגוריה הזו הוקמה לכבוד כניסתו של פולאריס RZR לעולם השטח הישראלי. יובל שרון באחד כזה אך תוך מספר קילומטרים מגרד את עוקת השמן על סלע, והביתה. עומר פרל וצחי נחמיאס ב'רייזר' נוסף מגיעים לסיום, אך הכלי המפתיע שנותן לשני הרייזרים הללו בראש הוא 'ג'וינר טרופר 1100', כלי אמריקאי ביבוא של 'מיניקאר ישראל', שלמרות חבטה אדירה בגחונו מסלע מזדמן טורף את המסלול כמו גדול, מנצח ופותח שולחן עם בירה מהחבית לכל המשתתפים. ברוכים הבאים ל"הימן קלאב".

תוצאות כל הקטגוריות:

אופנועים מקצועית:
ערן וולנברג (ד.לב מוטוספורט)
גדעון בן שמואל

אופנועים עממית:
גיא גרשון
נפתלי דהן
נמרוד כפיר

טרקטורונים מקצועית:
ניר אברמוביץ
אלי אוחיון (קן-אם)
גיא ורבר (ד.ג.ש טרקטורונים)

טרקטורונים עממית:
חיים אוחנה (סוכנות אוחנה)

רכבי שטח קלים:
מתן ושי אליהו (ג'וינר ישראל)
צחי נחמיאס ועומר פרל

T1 4X4:
רז הימן והלל סגל (פוינטר, ליוגב)
שי שמעוני ואביב ספקטור (גתוס, כל גדר)
גל שחם ואיציק כרמי

T1 2X4:
בלס, מנושביץ, דיכטר (עידן הגז)
ניר שני ועמרי רשף (כפר מסריק, ליוגב)
ארז אברמוב וחזי בצלאל