לפני כחצי שנה סיפרנו לכם על התכניות של אסטון מרטין להשיק מחדש את מותג לגונדה שבבעלותה (ואם אתם רוצים לדעת קצת יותר על לגונדה, אתם מוזמנים לקרוא את הידיעה מאז). אסטון הצהירה אז כי היא מתכננת להציג קונספט ראשון כבר במהלך 2009, והנה זה קורה עכשיו בז'נבה. אסטון גם אמרה אז כי היא לא מצפה לייצור להתחיל לפני 2012, ולפחות על סמך הקרוסאובר-קונספט המגושם שנחשף בז'נבה אנו חייבים לומר "איזה מזל".
אפשר להרים גבה לגבי ההחלטה להחזיר את מותג לגונדה לשוק הרכב העולמי באמצעות קרוסאובר, דווקא, אבל אולי גם לתת למחלקת השיווק של אסטון מרטין להנות מהספק. אבל ראבאק, על מה לעזאזל חשבו אנשי מחלקת העיצוב של אסטון-מרטין – שבשנים האחרונות הוציאה תחת ידיה כמה וכמה יצירות-מופת עיצוביות – כאשר החליטו להמיט על העולם את השואה העיצובית הזו שהוצגה בז'נבה?
אז כן, אנחנו מכירים את הפתגם ההוא על טעם וריח. אבל יש דברים שהם מכוערים אבולסוטית, כואבים בעין מעבר לכל חילוקי דעות, ובסעיף זה הקונספט של לגונדה נכנס – צר לנו לומר – ישירות לצמרת המצעד. אם לא היינו יודעים, היינו מנחשים שמדובר בקונספט אמריקאי, אחת מאותן זוועות-דטרויט אופיניות שאליהן כבר התרגלנו. אבל מאסטון מרטין? בהודעה לעיתונות, תאמינו או לא, נאמר כי "הכוונה היא להכנס לשוק עם מוצר יוקרה-ביצועים ייחודי, מכונית שתשלב יכולת יוצאת דופן עם אלגנטיות ללא תחרות, בפנים ובחוץ".
"אלגנטיות"?? נוכחות, כן. ללא ספק. אבל אלגנטיות?
אם נעזוב את העיצוב לרגע (למרות שבאמת קשה להתעלם ממנו), עוד נאמר בטקסט לעיתונות כי חזרתה של לגונדה מסמלת הרחבה משמעותית בקו-המוצרים של אסטון מרטין, הרחבה אשר תאפשר לאסטון להגיע לשווקים חדשים ומתפתחים ברחבי העולם. לצורך כך נוצרה הלגונדה קונספט, מכונית ש"מהווה מפגש בין מלאכת אומן, עיצוב וטכנולוגיה", "רכב תיור בינלאומי" וגם "מכונית יוקרה אוונגרדית" אשר "תספק את הדרישות הגבוהות ביותר" ותשלב "יוקרה מפנקת עם יכולת פונקציונלית קיצונית וחדשנות טכנולוגית".
נחסוך מכם עוד ציטוטים ממגילת יחסי-הציבור הזו (אבל אנחנו לא יכולים להתאפק מלספר לכם כי לדעת כותבי הטקסט, יש בעיצוב אלמנטים המזכירים את דגמי לגונדה של פעם, ובמיוחד את גרסת ה-V12 של ה-LG6. אז הבאנו לכם תמונה של אותו דגם, ותחליטו לבד). פרטים טכניים? אין הרבה. מנוע V12, הנעה כפולה, חישוקי "22. המראה הכללי הוא של רכב-פנאי, אבל כזה שממש לא הייתם רוצים להכניס לחנייה שלכם. היעוד, אומרת אסטון מרטין, הוא דווקא להיות מכונית לטווחים ארוכים. כפי שאמר מנהל אסטון מרטין, ד"ר אולריך בז: "אסטון מרטין דורשת שינהגו בה. לגונדה דורשת יעד".
אנחנו יכולים לחשוב על כמה יעדים מתאימים, אבל נשמור אותם לעצמנו.

אסטון מתכננת להחזיר את לגונדה: ההודעה המקורית