אי שם בשנות ה-30, בשנים האחרונות לפני שמלחמת העולם השניה קטעה את ייצור המכוניות של חברת מאייבאך, היה דגם "צפלין" של החברה אחד היוקרתיים בעולם. אתמול הכריזה דיימלר, בעלת מותג מאייבאך בגלגולו העכשווי על דגם חדש שיישא את השם "צפלין", ובדיוק כמו אז יעמוד בפסגת רשימת הדגמים המצומצמת של מותג-היוקרה.
דגם-על חדש למאייבאך: צפלין
צילום: מנהל
יש משהו אירוני בבחירת שמה של המכונית החדשה: פעילותה הראשונה של חברת מאיבאך כאשר הוקמה ב-1909 היתה מנועים לצפלינים, אותן ספינות-אוויר קדמוניות. וחברת מאיבאך הוקמה לאחר שוילהלם מאיבאך נטש את חברת דיימלר בשל... סכסוך עם יורשיו של גוטליב דיימלר, עימו היה מאיבאך שותף עד שדיימלר הלך לעולמו ב-1900. מאיבאך, מהנדס מוכשר ביותר, היה האיש שתכנן את המכוניות הראשונות שקיבלו את השם מרצדס בתחילת המאה ה-20 – ולכן גם נבחר השם מאיבאך כאשר מרצדס החליטה לשווק מכוניות סופר-מפוארות תחת מותק יוקרת-על חדש, בסוף שנות ה-90.
למעשה, לא ממש ברור מה בדיוק מציע הצפלין בגלגולו החדש והסופר-אקסקלוסיבי. הבסיס המכני הם הדגמים הנוכחיים, ה-57 וה-62. ההודעה לעיתונות מקמצת בפרטים, ואת עיקר הדגש מקדישה ל... מערכת חדשה אופציונלית לפיזור בושם בחלל תא הנוסעים. לשם כך פותחו קפסולות מיוחדות עם מגוון ריחות מעודנים, ואלו מוכנסות לתוך כדור-פלסטיק שקוף המשמש לפיזור הריח באמצעות זרימת אוויר עדינה דרכו. כמה מרגש.
דגם-על חדש למאייבאך: צפלין
צילום: מנהל
עוד אנו למדים על גימורים מיוחדים, צביעה מיוחדת, ומנוע V12 ביטורבו בנפח 6.0 ל' שנלקח מגרסאות ה-S של ה-57/62 הנוכחיים, אך המספק בדגם זה תפוקה גבוהה עוד יותר: מנה נאה של 640 כ"ס.
מרצדס תייצר רק 100 יחידות מהצפלין, במחיר בסיס של 406,000 אירו לפני מסים כלשהם (מערכת פיזור הריח היא אופציה, בתוספת שלכ-4,000 אירו). המכונית תוצג בתערוכת ז'נבה הקרובה ותצא לשוק מייד לאחר מכן.
אגב, סתם כקוריוז: חברת מאייבאך המקורית קימת עד היום תחת השם MTU, היתה בבעלות דיימלר-קרייזלר עד 2006 והיא יצרנית עולמית מובילה של גנרטורים ומנועי-דיזל ענקיים המשמשים בין היתר רכבות, טנקים, מכונות חקלאיות ולתעשיית הבניה והמכרות, וכלי שיט – מיאכטות פאר ועד ספינות-קרב וצוללות.