סקודה אוקטביה עברה מתיחת פנים והוצגה בתערוכת פריז. כחברה בקונצרן פולקסווגן בו קיימת מדיניות ברורה של שיתוף מכלולים וגרסאות חזקות לכל מותג (לפולקסווגן יש את ה-GTI ואת ה-R, לאודי יש את ה-S או ה-RS, לסיאט יש את ה-FR או הקופרה) היה זה ברור שמועד הצגת הגרסה הספורטיבית של סקודה האוקטביה, ה-VRS, קרב. לפני צאתו, נופחת החברה רוח חדשה בדגם הנוכחי בדמות גרסת ייצור מוגבלת ומפוארת.

למכירה באירופה בלבד ובדגש על השוק האנגלי, מציעה סקודה גרסת ייצור מגובלת וממוספרת בת 500 יחידות בלבד. מגוון המנועים יכלול את גרסת הבזין 200 כוח סוס 2.0 ליטרים TFSI או דיזל 170 כוח סוס 2.0 ליטרים (TDI CR) בתצורת סדאן או סטיישן. רמת הגימור תהיה גבוהה ותכלול חישוקי 18 אינץ', עור אפור-שחור בתא הנוסעים (כאשר בדופן מושב הנהג תפור מספרו הסידורי של הרכב מתוך 500 היחידות), מערכת שמע משודרגת הכוללת מסך מגע במרכז הקונוסולה, גלגל הגה מצופה עור, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט וצבע חיצוני חדש וייעודי ועוד נגיעות קטנות.

מטרת החברה ליצור הד נוסף לגרסה הספורטיבית של ה סקודה האוקטביה ולייצר ציפיה למחליפתה הצפויה במהלך החצי הראשון של 2009, שתתבסס על ה סקודה האוקטביה המעודכנת, מתוחת הפנים. ה סקודה אוקטביה VRS לא תגיע ארצה.