אחרי שהפסידה את הבכורה בשוק הקטנות לדייהטסו סיריון, יונדאי מתכוונת לתקוף את התחום עם ראש חץ שני שבשיתוף עם הגטס יחזיר לה את ההובלה. לראש החץ השני קוראים i10, שחברת 'כלמוביל', יבואנית יונדאי השיקה הבוקר (יום ד').היונדאי i10 החליפה את האטוס שבשנים האחרונות לא שווקה בארץ ותצטרף למבחר הדגמים של יונדאי מעט מתחת לגטס הוותיקה. היא תיטול כנראה מכירות גם מהגרסאות הבסיסיות של הגטס אבל גם מהמתחרים כאשר ביונדאי מתכוונים להפוך אותה לכלי הרבה יותר אסטרטגי בשוק המקומי. בדרך יוצאת דופן מהמקובל בשוק הישראלי הם לא מהססים להציב מול הכוונות מתחרה ברורה, הדייהטסו סיריון, שהייתה ב-2008 הקטנה הנמכרת ביותר בישראל.

מחיים את קטגוריית המיני
אבל סיפורה של היונדאי i10 מעניין אף יותר היות והיא שייכת בבירור לפלח מכוניות המיני שלא נחל בעבר הצלחה בארץ. גם יונדאי נטשה אותו עם הפסקת ייבוא האטוס. "האטוס הייתה קודם כל יקרה מדי, וגם בסוף הדרך. היא לא הייתה ברמה של המכונית הזו" מסביר דן אורנשטיין מנכ"ל יונדאי ישראל. אורנשטיין מאמין שבזכות המרחב, העיצוב והאבזור שכולל בקרת יציבות, 4 כריות אוויר ומערכת שמע מקורית, הם יוכלו לקפוץ מעל המחסום הפסיכולוגי שיש לקהל הישראלי כלפי מכוניות קטנות והם מתכוונים להדגיש גם את צריכת הדלק החסכונית של מנוע ה'קאפה' החדש (1.25 ליטר 78 כ"ס). "אנחנו חושבים שהיא יכולה לענות על הצרכים של מי שרוכש את הסיריון (רבת המכר הסגמנט מיני/סופר-מיני בישראל א.ש). נכון שיש הבדלים במידות אבל יש לה יתרונות אחרים." יבואנים רבים שבוחנים את התחום ובראשם סוזוקי וקיה, אך גם ניסן, רנו ודיהטסו, יצפו מקרוב במהלכי יונדאי כדי לדעת האם אכן השוק השתנה. מה שברור הוא שכוח גדול כמו זה של יונדאי ישראל בפירוש יכול לשנות את המשחק.

ציפיות גבוהות
מחירה של היונדאי i10 אינו זול במיוחד, 92,000 שקלים וזה פחות או יותר מחירה של הגטס הבסיסית שנתפסת על ידי הלקוח כגדולה יותר. אבל האחות הקטנה מצוידת יותר. באופן מעניין מוצעת גם גרסה מוזלת ב-100 שקלים תמורת לוויתור על מערכת שמע מקורית ופנסי ערפל. כמובן שגרסה זו אינה מכוונת לקוח פרטי, אלא נועדה ליצור הנחה עבור ציי רכב וחברות השכרה. אגב, בהתאם לביקוש עשויה להגיע לכאן גם גרסה ידנית שתעלה 89,000 שקלים.
בכלמוביל מצפים למכור הרבה. הם אינם מעוניינים למסור כמויות אבל מדברים על כמה אלפי מכוניות, ומכירה דומה לזו של הגטס. "יש לנו מוצר מתאים בתזמון הנכון," מסביר צביקה פולק מנכ"ל הקבוצה. יונדאי מתכוונת להפנות אותה בעיקר לקהל הפרטי ולחברות השכרה כאשר הגטס תמשיך לככב בציי הרכב. אגב, בכלמוביל מתכוונים לצמצם את מבחר גרסאות הגטס שנמכרות בארץ משש לארבע.
יונדאי i10 מושקת בישראל
צילום: מנהל
יונדאי i20 (מחליפת הגטס). טרם הובהר מתי תגיע לישראל

היונדאי i10 מסמנת גם את הרכב הראשון של יונדאי ישראל שמגיע מהודו. לפי אורנשטיין אין היום לארץ הייצור משמעות ומכל מקום זה ישמש הכנה טובה ל-i20, מחליפת הגטס, שתגיע בעתיד מאותו מפעל. ואגב הגטס עדיין מיוצרת בקוריאה (עדיין אין החלטה על הפסקת הייצור שם) והיא תגיע אלינו משם לפחות עד סוף 2009. לפחות כרגע לא ברור עדיין מתי תנחת כאן היורשת שלה, i20 בשל מחיר גבוה.
לדפי יונדאי בקטלוג 'אוטו'