אורן חסון, מנהל השיווק והמכירות בסמל"ת, יבואנית אלפא רומיאו צופה גידול של 25% במכירות המותג בשנה הקרובה וזאת בניגוד לתחזיות הצופות ירידה משמעותית בכלל שוק הרכב בישראל.אלפא GT תוזל בכ-40,000 שקל באלפא רומיאו מקצצים באגרסיביות במחירי הדגמים השונים – עם עזרה מצד היצרן – ובכך מקווים להגביר את המכירות, יחד עם ציפייה לשתי מכוניות חדשות שתגענה במהלך השנה הקרובה – אלפא 149, מחליפת ה-147 וה'מיטו'.

147 ידנית ב-145,000 שקלים
בינתיים, עד שאלה יגיעו, בסמל"ת מעדכנים מחירים לרוב הדגמים. נתחיל מכרטיס הכניסה לאלפא, 147. מחירה של זו הוזל משמעותית וגרסת ה-2.0 ליטר 'סלספיד' תעלה כ-160,000 שקל, לעומת כ-216,000 שקל עד היום. מחיר זה הופך את ה-147 למתמודדת שווה בין שוות, בין היתר היא שוב תהווה אלטרנטיבה מעניינת מול אודי A3, וולוו C30 וב.מ.וו סדרה 1 (בגרסאותיהן הבסיסיות). אגב, בסמל"ת מצפים למכור כ-50 יחידות מה-147 השנה ולצורך כך מציבים בין הכוונות את פולקסווגן גולף 2.0, ופיז'ו 308.

"בניגוד ל-159 שהוכנסה לקבוצה 5 ה-147 המוזלת זהה לחלוטין לגרסה שנמכרה קודם לכן בשוק הישראלי." מסביר אורן חסון, ראש פיאט-אלפא בישראל. "הכוונה להתמקד בגרסת הסלספיד של ה-147 כאשר גרסת ה-2.0 ליטר הידנית לא תגיע באופן סדיר, אלא רק בהזמנה מיוחדת. לפיכך היא אינה צפויה להיות זולה יותר." מסביר חסון. עם זאת, חסון מקווה לייצר מחיר תחרותי יותר עבור גרסת ה-1.6 ליטר הידנית. "כרגע זה עוד לא סגור, אך השאיפה היא להגיע לכיוון ה-145,000 שקלים." אומר חסון.

למרות המצב חסון אופטימי ביותר לגבי סיכויי הצמיחה של אלפא בשוק הישראלי ומאמין שהוזלת ה-147 לא תפגע בלקוחות העבר, אלא להפך – תחזיר אותה להיות גורם חשוב במשחק. זה המקום להזכיר כי בראשית דרכה בשוק המקומי סבלה ה-147 משינויים קיצוניים ביותר במחיר לשני הכיוונים. בתחילה אף הוכנסה גרסת ה-1.6 לתוך קבוצה 2 לחישוב שווי ערך.

מיטו כבר כאן
המיטו תגיע לארץ ברבעון הראשון של 2009, ולמרות שמחירה הצפוי הינו יקר מדי – 145,000 – ומעמידה במגרש של ה-147, הוא אינו צפוי לרדת. הגרסה האוטומטית (תיבה כפולה מצמדים) צפויה להגיע לקראת סוף השנה וגם לעלות יותר. אז גם מצפים בסמל"ת לעליה משמעותית יותר במכירות הדגם. שתי מכוניות ראשונות מדגם המיטו כבר נחתו בארץ לצורך תקינה ואחת מהן תתייצב בקרוב באולם התצוגה

אלפא 159 תמשיך להימכר בעבור 191,000 שקל, מה שהכניס אותה לקבוצה 5. אלפא GT תוזל בכ-40,000 שקל (המחיר התחיל בכ-285,000 שקל לגרסת ה-2.0 ליטר) וממנה מצפים למכור 25-30 מכוניות השנה.