זוכרים את הקונספט EX שהציגה אינפיניטי בתערוכת ניו-יורק האחרונה? כבר אז הובהר כי הגרסה הסדרתית תגיע לייצור עוד השנה – והרי היא לפניכם, לאחר שהוצגה במפגש Pebble Beach בסוף השבוע. לפי ההגדרה האמריקנית מדובר ברכב-פנאי קומפקטי, לפי ההגדרות שלנו – קצת פחות, עם בסיס גלגלים של 2.80 מ', אורך של 4.63 מ' ורוחב של 1.80 מ'. כל אלו הם קצת פחות מהאינפיניטי FX, האחות הגדולה והותיקה יותר.זו המכונית השניה של ניסאן (הראשונה, שגם עליה הוכרז זה עתה, היא מכונית-הפאר M) שמקבלת – כאופציה – מערכת "מניעת סטיה מנתיב", LDP בקיצור, הנעזרת במצלמה ובמערכת בקרת היציבות של הרכב כדי לסייע לנהג לא לסטות מנתיבו בטעות. עוד מציעה EX אפשרות למערכת AVM, ראשי תיבות של Around View Monitor – מערכת מצלמות מלפנים, מאחורה ובצדדים כדי לספק שדה ראיה מלא בעת חניה; ועוד כהנה וכהנה אבזרי נוחות ובידור מודרניים. טכנולוגיה מעניינת היא שכבת צבע חיצוני שקוף, Scratch Shield, בעל תכונות תיקון עצמי. את ההנעה מספק מנוע ה-V6 המוכר של ניסאן בנפח 3.5 ל' (כפי שניתן לנחש מהשם), עם הספק משוער (בארה"ב) של "מעל 290 כ"ס"; התיבה היחידה היא אוטומטית 5 הילוכים. הצמיגים הם 225/60-17 עם אופציה ל-225/50-18, ויש מיתלי עצמות-עצה כפולות מלפנים ורב-חיבוריים מאחור. באופן בלתי-שגרתי (אך בהחלט לא מפתיע בהתחשב בשאר ההיצע של אינפינטיני), התצורה הבסיסית היא הנעה אחורית ולא קדמית כמקובל, ובנוסף לגרסת הנעה כפולה מוצעת בארה"ב גם גרסת 4x2.
האם כל זה רלבנטי עבורנו? יתכן. אינפיניטי מתכננת ללכת בעקבות לקסוס, ולהכנס לשוק האירופי החל מסתו 2008. מכוניות אינפיניטי לא מעטות מצאו דרכן ארצה ביבוא אישי, כך שלא מן הנמנע כי יבואני ניסאן יחליטו ללכת על יבוא מסודר של המותג עם הגעתו לאירופה.