חברת רנו הצרפתית השיקה בארץ מיזם לקידום תחבורה חכמה בשיתוף המכון לחדשנות תחבורתית באוניברסיטת-תל אביב, חברת קרסו מוטורס (יבואן רנו) והתוכנית הלאומית לתחליפי דלקים במשרד רה"מ. לכבוד האירוע, שנערך באוניברסיטת תל-אביב, הגיעה מצרפת נדין לקלייר, סגנית נשיא בכירה בחברת רנו והאחראית לאסטרטגיית הדגמים של היצרן הצרפתי.
לדבריה, המיזם יתמקד באבטחת סייבר למכוניות, מכוניות חשמליות ותחבורה חכמה. זה מיזם שני מסוגו של רנו אחרי מעבדת החדשנות שהקימה החברה בעמק הסיליקון בקליפורניה. "אנחנו נהיה כאן באופן קבוע ואנשים מהחברה יבואו לכאן כדי לשמוע ולדון ברעיונות. בהתחלה יהיה כאן נציג אחד שלנו באופן קבוע, ואם נמצא הזדמנויות נביא לכאן יותר אנשים. אנחנו רוצים ליצור כאן משהו דומה לפעילות שיש לנו בעמק הסיליקון אבל לא באותם נושאים".
"תל-אביב" המשיכה לקלייר "נחשבת לאחת מחמש הערים המובילות בתחום הסטארט-אפ. השאר הן בארצות-הברית. ישראל היא מדינה עם עירוב נכון בין מחקר, מיזמי סטארט-אפ וקשר טוב לתעשייה, ותל-אביב היא מקום עם יצירתיות מפותחת. אנו צריכים את השילוב הזה בין יצירתיות ומחקר. מהניסיון שלנו השילוב עם אוניברסיטאות הוא מרשם להצלחה כשמדובר בתחבורה חכמה".
בטקס ההשקה אמרה לקלייר: "רנו מבינה שלמדינת ישראל יש ייחודיות בלתי רגילה לחיבור בן תעשייה, טכנולוגיה, יזמות ואקדמיה".
גם רנו מתלהבת מההייטק הישראלי
צילום: אסף לב
מימין יואל קרסו יו"ר קבוצת קרסו, נדין לקלר סגנית נשיא רנו העולמית ואיציק וויס מנכ"ל קבוצת קרסו
אז מה יהיה?
רנו מתכוונת להציב בארץ כמה כלים חשמליים, וכרגע מדובר בטוויזי שכבר נמצאת כאן והזואי שתגיע בקרוב. רנו תאפשר למפתחי טכנולוגיות חדשות שייבחרו על ידה להתנסות בכלים האלה ולהציע עבורם פיתוחים אפשריים. מטרת הפעילות בסופו של דבר היא לשלב במכוניות רנו טכנולוגיות חדשות שמקורן בארץ.
בהתייחסה לשיתוף הפעולה המפורסם הקודם בישראל עם בטר-פלייס שבה לקלייר והסבירה את עמדתה בנושא: "צריך לחשוב בגדול אבל להתחיל בקטן".
יחד עם זאת הסבירה לקלייר שלמרות שמשפחת המכוניות החשמליות הנוכחית של רנו כבר וותיקה, החברה תסתפק כרגע בעדכונים ומתיחות פנים. לדבריה, הדור הבא של המכוניות החשמליות מבית רנו יתבסס כבר על הפלטפורמה הקטנה העתידית של היצרן אשר תגיע גם לקליאו הבאה.