סיטרואן הכריזה על ה-C3 החדשה בסוף יוני, וכבר היום הודיעה על הצגתו של קונספט WRC C3 המבוסס עליה. קונספט זה מיועד להוביל לדגם שיתחרה באליפות הראלי העולמית ב-2017.
סיטרואן, אלופת היצרנים ב-WRC ב-2003-2005, 2008-2012 – עם תשע אליפויות עולם רצופות לנהגים (2004-2012) של סבסטיאן לואב – היא יותר משחקן חשוב באליפות הראלי העולמית.
קדימון למכונית ה-WRC החדשה של סיטרואן
צילום: מנהל
סיטרואן מגדירה את גרסת הראלי שתציג בסוף החודש כ"קונספט", אבל מהצילומים נראה כי מדובר ברכב הקרוב מאוד לייצור.
בכל הקשור לנתונים טכניים, בסיטרואן מספרים על מנוע המפיק 380 כ"ס, אך לא מציינים באיזה נפח; ייתכן וזה יהיה 1.6 ליטר טורבו, לפי התקינה בעונה זו של ה-WRC. משקלו של הקונספט לא פורסם אף הוא, אך הצרפתים מדווחים על הפחתת משקל של 25 ק"ג לעומת גרסת הראלי של ה-DS3 שהתחרתה ב-WRC מאז 2011, ומכיוון שההיא שקלה 1200 ק"ג, צריך רק להפחית. הקונספט רחב: 187.5 ס"מ – כמעט 5 ס"מ יותר מאשר C4 פיקאסו – בעיקר בגלל בתי הגלגלים המגודלים ומפשק הסרנים המורחב. הקונספט ארוך ב-5.5 ס"מ מגרסת הראלי הקודמת, ומביא אותו ל-425 ס"מ.
בניגוד למשתתפים אחרים בראלי, שהוציאו לשוק גרסאות חמות-עד-לוהטות עם קשר כזה או אחר לדגמי הראלי, סיטרואן לא עשתה זאת עם דגמיה הקודמים – קסארה, C4, DS3 בגרסאות WRC. בצמוד להכרזת הקונספט נשמעו דיבורים על שינוי כיוון ומינוף ההשתתפות של החברה באליפות הראלי באמצעות ייצור גרסת קצה הפונה לקהל הרחב.
גרסת הראלי של C3 תתחרה לראשונה בראלי מונטה קרלו, המירוץ הפותח את העונה שייערך בינואר 2017. סיטרואן קונספט C3 WRC תוצג בתערוכת פריז שתיפתח לעיתונות ב-29 לחודש זה.
קדימון למכונית ה-WRC החדשה של סיטרואן
צילום: מנהל