פורשת בשיא: פולקסווגן עוזבת את ה-WRC - אוטו

פורשת בשיא: פולקסווגן עוזבת את ה-WRC

רגע אחרי שזכתה באליפות הרביעית ברציפות - פולקסווגן פורשת מה-WRC

רק השבוע סיפרנו לכם על זכייתה של פולקסווגן בתואר היצרנים ב-WRC - זכיה רביעית ברציפות, שמצטרפת לארבעה תארי נהגים ודומיננטיות חסרת תקדים בזירה - והנה אנו מתבשרים כי היה מדובר בשירת הברבור. אתמול הודיעה פולקסווגן רשמית - לעיתונות ולעובדי חטיבת המירוצים שלה - על שינוי כיוון אסטרטגי לכיוון ענפי ספורט עממיים יותר ונטישה של זירת ה-WRC.
מדובר בהודעה מפתיעה מאוד - חטיבת המירוצים של פולקסווגן השקיעה מאמצים רבים ברמות הגבוהות של הספורט המוטורי במשך יותר מעשור - מ-2004 היא הריצה קבוצה רשמית בדקאר, תחום אותו עזבה רק כדי להתמקד ב-WRC. אגב, גם את הדקאר היא עזבה בשיא ההצלחה, אחרי רצף של שלושה ניצחונות. אולי יש כאן דפוס...
אלא שהפעם לא מדובר על מעבר לליגה בכירה אחרת, אלא העברת המיקוד ל"טכנולוגיות עתידיות ולספורט לקוחות" כהגדרת החברה. את החלק הראשון בהכרזה אפשר להבין ככוונה להתחרות באחת הליגות החשמליות שהחלו לצוץ לאחרונה - כזכור, גם החברה-האחות, אודי, הודיעה לא מזמן על נטישת הלה-מאן, בו זכתה להצלחה רבה, לטובת ליגת הפורמולה E החשמלית - אבל לא נמסרו פרטים מדויקים. לגבי החלק השני בהכרזה, לעומת זאת, פולקסווגן דווקא כן מפרטת - היא תמשיך לפתח ולתמוך בנהגים פרטיים בליגת הטורינג עם גולף GTI TCR ובליגת הראלי-קרוס (תחום שהולך וצובר פופולאריות בעולם - העונה מתחרה בתחום גם סבסטיאן לואב) עם חיפושית ייעודית. לשתי אלו תצטרף גרסת R5 לפולו - מדובר בגרסת מירוצים ייעודית למרוצי ראלי, שמיועדת לנהגים פרטיים שמתחרים בדרג השני של אליפויות הראלי. המפרט קרוב למדי לשל המכוניות הרשמיות - הנעה כפולה, תיבה סיקוונסיאלית, הספק שמדגדג 300 כ"ס - וגם המחיר, בהתאם, נע סביב 200,000 יורו וצפונה. הפולו R5 תתבסס על הדור הבא של הפולו, ותוצע לנהגים החל מעונת 2018.
יתכן מאוד כי פרשת דיזלגייט עומדת מאחורי שינוי הכיוון האסטרטגי של הקונצרן בנוגע למירוצים - ראשית כל, תשלומי הפיצויים הכבדים יקשו על הקונצרן להשקיע את סכומי העתק הנדרשים להרצת קבוצה בליגות הגבוהות (תקציבים שנעים בין מאות מיליוני דולרים למיליארד דולר ויותר - אם כי חלק מהכסף מגיע מספונסרים, כמובן); ואפשר לראות את הפניה למירוצים חשמליים כניסיון למרק את כתם זיהום האוויר שדבק בחברה בעקבות הפרשה. כך או כך, אין ספק כי עונת 2017 ב-WRC תהיה פחות מעניינת משיכלה להיות. מצד שני, משחק הכיסאות המוזיקליים של שיבוצי הנהגים ב-WRC לקראת העונה הבאה הפך בן רגע למעניין הרבה יותר.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות