חברת UMI, יבואנית שברולט, קאדילק ואיסוזו לישראל השיקה היום את המרכז החדש שלה בלוד, שישרת גם את חברת אוויס, שאוחדה אל תוך UMI. "המרכז החדש מאכלס את כלל המטה המאוחד, ומאפשר לנו לתפקד באמת כחברה אחת" אמר דוד עיני, יו"ר ומנכ"ל UMI. עיני הוסיף כי הוא צופה ש"היקף המכירות בשוק הרכב המקומי יישאר יציב בשנים הקרובות", ובכך הוא מצטרף לדווידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הפרטיות של כלמוביל, שאמר דברים דומים בהשקת יונדאי איוניק, אתמול.
אבל את רוכשי הרכב בארץ יעניינו בעיקר המכוניות שהוצגו באירוע – השברולט קרוז החדשה לחלוטין והשברולט טראקס המחודשת. שתיהן יחלו להימכר כבר בחודש הבא, ואנשי UMI מקווים כי הם ימשיכו את מגמת הגידול של המותג, שב-2016 צמח ב-35% בשוק המקומי.
שברולט קרוז חדשה, טראקס מחודשת – ועוד
צילום: מנהל
שברולט טראקס
נתחיל מהקל אל הכבד. הטראקס עבר מתיחת פנים שהתרכזה במראה ובחומרים, וכמעט ולא נגעה בצד המכאני. החרטום קיבל עיצוב חדש לחלוטין, עם פנסים דקים יותר, תאורת יום על בסיס לד ושבכת ענק היורדת אל הפגוש. התוצאה שונה מאוד מהמראה הקודם, והטראקס המחודש נראה מודרני יותר – אבל פחות קשוח. אבל החידוש העיקרי, לפחות לדעתנו, נעשה בתא הנוסעים – אחת מנקודות התורפה של הטראקס היתה איכות תא הנוסעים, שנבנה מפלסטיקים פשוטים למראה, שיצרו רושם זול. תא הנוסעים החדש מקבל עיצוב חדש וחומרים איכותיים יותר למגע ומרשימים יותר למראה. השינוי בהחלט דרמטי ביחס לעיצוב המקורי, במיוחד בגרסת ה-LT שכוללת גם מסך מגע בגודל "7 המשרת את מערכת המיילינק של שברולט ואת מצלמת הרברס, ומפתח חכם. גרסת ה-LT מוסיפה גם חישוקי סגסוגת בקוטר "16.
המחיר לטראקס המעודכן – 123,000 שקלים לגרסת ה-LS, ו-133,000 שקלים לגרסת ה-LT.
שברולט קרוז חדשה, טראקס מחודשת – ועוד
צילום: מנהל

שברולט קרוז
אבל עיקר החדשות מבחינת שברולט היא כמובן הקרוז המשפחתית. אומנם המכוניות המשפחתיות איבדו את הדומיננטיות שלהן בשוק – מנתח שוק של כ-53% ב-2009, לכ-23% ב-2016 – אך עדיין מדובר בסוג הרכב הפופולארי ביותר בארץ, שמוכר מעל 70,000 מכוניות בשנה. הקרוז הקודמת כמעט ולא היתה במשחק בשנתיים האחרונות, וכפי שמודים גם בכירי UMI, עומד בפניהם אתגר לא פשוט להחזיר את הקרוז לתודעה הצרכנית כאופציה לגיטימית בשוק המשפחתיות. זו גם הסיבה שהם סירבו בתוקף לנקוב ביעד מכירות לקרוז החדשה.
אז מה מציעה הקרוז החדשה? היא גדולה יותר מהדור הקודם, עם שיפור משמעותי במרווח הרגליים בשורה השניה (בדומה למה שראינו באופל אסטרה), אבל מעט קלה יותר מהדור היוצא. המנוע הוא מנוע ה-1.4 ל' החדש של GM, עם 153 כ"ס, והתיבה (6 הילוכים, פלנטרית) חדשה גם היא. השילוב של המשקל המופחת ויחידת הכח המשופרת מתרגם לביצועים הטובים בקטגוריה (לפי נתוני היצרן) עם זינוק מאפס ל-60 מייל (97 קמ"ש) ב-7.7 ש'. במקביל, כמקובל, גם צריכת הדלק אמורה להיות טובה יותר, גם בזכות מערכת עצור וסע חדשה, והציון הירוק הוא 4.
שברולט קרוז חדשה, טראקס מחודשת – ועוד
צילום: מנהל
קרוז החדשה תוצע בשתי תצורות מרכב ושתי רמות גימור – האצ'בק וסדאן, LT ופרימייר, בהתאמה. כולן יציעו עשר כריות אוויר כסטנדרט, ומובילאיי בהתקנה מקומית – מערכות בטיחות מתקדמות, כמו שיש באחות לבית אופל, לא מוצעות בקרוז, וחבל.
עוד בסטנדרט – מערכת מיילינק עם מסך בגודל "7, שיודעת לשקף את הטלפון החכם (אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו) וכוללת את מערכת ה-teen driver, המאפשרת להורים לפקח על נהיגת ילדיהם. מערכת זו מאפשרת לעקוב כמה נסע הרכב, כמה פעמים עבר מהירות מוגדרת מראש, לחסום את הרדיו כאשר אחד הנוסעים לא חגור ועוד.
על זה תוסיף רמת האבזור פרמייר, שמוצעת רק בסדאן, גם בקרת אקלים (כן, גרסת ה-LT מסתפקת במזגן רגיל), מפתח חכם, ריפודי עור, תפעול חשמלי למושב הנהג, חישוקי סגסוגת בקוטר "17 – ומתלה אחורי שונה, שמוסיף לזרועות הנגררות חיבורי וואטס, בדומה למה שקיים באסטרה.
המחירים
קרוז LT האצ'בק – 125,000 שקלים
קרוז LT סדאן – 130,000 שקלים
קרוס סדאן פרמייר – 135,000 שקלים
חשוב לציין כי אלו מחירי 2017, שלוקחים בחשבון את השינוי במיסוי הירוק, שיעלה את נטל המס בקטגוריה המשפחתית בכ-4000 שקלים בממוצע, מה שכנראה יגרור עלית מחירים כללית בקטגוריה (אם כי לא ברור באיזה שיעור).
שברולט קרוז חדשה, טראקס מחודשת – ועוד
צילום: מנהל
יאיר רביבו, ראש עיריית לוד, בירך על הקמת המבנה החדש של UMI אויס בעיר: "אנו מודים למנהלי קבוצת UMI ואויס, לנציגים בארץ ובחו"ל על ההחלטה לעבור ללוד ולהיות החברה הגדולה והמשמעותית ביותר שמגיעה לעיר ומאמינה בפוטנציאל האדיר שלה בזכות מיקומה במרכז המדינה. "אני מזמין חברות נוספות בענף הרכב להקים כאן בלוד את מרכזיהם כעיר מובילה בענף הרכב בישראל".
שברולט קרוז חדשה, טראקס מחודשת – ועוד
צילום: מנהל