מכוניות המיני – קטגוריית המכוניות הזולה והבסיסית ביותר – הפכה לפופולרית בארץ בזכות המיסוי הירוק, שאפשר להוריד משמעותית את מחירן. פורצת הדרך, האלטו, היתה כלי תחבורה בסיסי ביותר, עם אבזור דל. אבל מאז זרמו הרבה פיקנטו מתחת לגשר, וגם לקוחות של מכוניות קטנות למדו לדרוש אבזור עשיר. וכשיש ביקוש – יש מי שידאג להיצע, ויותר ויותר מכוניות מיני מציעות יותר ויותר אבזור.
כך קרה שכיום המתחרות הבולטות בקטגוריה מציעות בין השאר מפתח חכם, מערכות מולטימדיה, מצלמות רברס, בקרת אקלים, חישוקי סגסוגת ואף מערכות בטיחות מתקדמות כגון בלימה אוטונומית. בשוק שלנו מוצעות עדיין מכוניות מיני בסיסיות, בעלות אבזור דל (כמו שתוכלו לראות בטבלאות) – אך מספרן הולך ופוחת.
עליה זו ברמת האבזור מגיעה יחד עם גידול מתמיד בממדי מכוניות המיני, כך שהפשרה הנדרשת באיכות החיים כאשר בוחרים במכונית מיני, הולכת וקטנה. ייתכן ואחת הסיבות לכך שהיא שבעוד שבעבר מכוניות מיני נתפסו כפתרון תחבורה זול ובסיסי, תחליף למכונית משומשת, הרי שהיום יש כאלו שבוחרים בהן דווקא בגלל הממדים הקטנים, שהופכים השתחלות עירונית לעניין פחות בעייתי. ובגלל שקצב החדירה של אבזור נוחות "יוקרתי" ואבזור בטיחות מתקדם הואץ משמעותית בשנים האחרונות, כיום במקרים רבים מכונית מיני חדשה תהיה מאובזרת יותר, הן בנוחות והן בבטיחות, ממכונית מקטגוריה או שתיים מעל בת שנתיים-שלוש, שמחירה מקביל.

כמו במדריך האבזור של המכוניות המשפחתיות, גם הפעם פירטנו בטבלה את אבזור הנוחות והבטיחות שמציע כל דגם, וניקדנו כל פריט אבזור בהתאם לחשיבותו לדעתנו ושכיחותו.
אז מי המיני המאובזרת ביותר ומי מציעה את מערכות הבטיחות המתקדמות ביותר? הנתונים לפניכם.
קטנות קטנות – אבל מאובזרות
צילום: מנהל
קטנות קטנות – אבל מאובזרות
צילום: מנהל