לאחרונה הורידה יבואנית ב.מ.וו את מחירו של הב.מ.וו  F800R בשישית בדיוק – מ-84 אלף שקלים ל-70 – מה שמציב אותו במיקום שונה לחלוטין מבחינת השוק. זמן טוב לקחת עליו סיבוב ריענון. ל-R800, אופנוע נייקד שהוצג ב-2009, יש מנוע דו צילנדרי מקבילי בנפח (הפתעה!) 800 סמ"ק, שמפיק 90 כ"ס (יש גם גרסה עם 47 כ"ס לבעלי רשיון מוגבל). הוא עודכן עם השנים, והיום הוא מגיע מצוייד בכל האלקטרוניקה שיש ל-BMW להציע, כולל מצערת אלקטרונית "Full E-Gas ride-by-wire". יש לו שלוש מפות ניהול מנוע: “Rain”, “Road” “Dynamic”, מתלים מתכווננים אלקטרונית, מערכת ABS ובקרת החלקה, חיישני לחץ אוויר ומחשב דרך. גם התחום הלא אלקטרוני לא אלמן, וה-800R מציע משכך היגוי וכיסוי פלסטיק ספורטיבי למושב האחורי, קל להסרה (נכון, זה לא משפיע על ההתנהגות – אבל יפה). האופנוע הוותיק נראה גדול יחסית, יש שיאמרו שרואים את שיניי הזמן במראה שלו,  בעיקר אם משווים לחלק מהמתחרים. אבל העיצוב שלו עדיין "עובד" ומרשים, בעיקר בצביעה השחורה המאיימת שלו, כשמבחינת חלק מהלקוחות יש לו את יתרון סמל הפלופלור.
 
ב.מ.וו F800R – מבחן דרכים
צילום: דני קושמרו, יצרן 
 
עליה על האופנוע והנעה חושפת אופנוע חביב מאוד – תנוחת הרכיבה זקופה והצליל שמגיע מהמפלט בשרני בדיוק במידה. המנוע שופע מומנט בזינוק קדימה והכלי זריז מאוד בשטח עירוני, ומתנהג בפקקים ככלי קטן ממה שהוא באמת. מחוץ לעיר, למרות שאין מיגן רוח, אפשר לשייט ב-140 קמ"ש ואם לא אכפת לכם מרעשי רוח, גם בהרבה (הרבה!) יותר מכך. הוא לא שוכח לשתף פעולה גם בכביש המעוקל – האופנוע נשלט מאוד ובטוח מאוד, ועדיין מרגש. בריצה אחרי עוד ועוד כ"ס, של גדול יותר וחזק יותר, שוכחים לפעמים כמה אופנועים בינוניים כאלו, עם 80-100 כ"ס, הם כלים שיכולים להיות שותפים מעולים לחיי היום יום של נסיעה יומיומית לעבודה, כולל גיחות של טיול סופשבוע. מהכלים שכשאתה אתה עליהם אתה שואל את עצמך – מי צריך יותר מזה? זה אופנוע שאפשר ללמוד ולהתקדם איתו – אבל גם כזה שרוכבים משופשפים יהנו ממנו מאוד.
 
ב.מ.וו F800R – מבחן דרכים
צילום: דני קושמרו, יצרן 
 
הורדת המחיר היא לא מטעמים פילנטרופיים כמובן. גל של מתחרים חדשים הגדיל את התחרות בקטגוריה, ומשך את המחירים מטה – קוואסאקי Z900, אפריליה שיבר 900, ימאהה MT07 ו-MT09 ועוד. בנוסף מדובר, כאמור, בדגם וותיק למדי, שהשמועות על מחליפו, עם מנוע 850 סמ"ק, כבר מרחפות באוויר.
 
 
ועדיין – כשאני משקלל את היכולת, וגם את הסמל, עם המחיר החדש, מדובר לדעתי באופציה טובה למי שמחפש אופנוע בקטגוריה הזו, טובה מספיק כדי להצדיק רכיבת מבחן.
 
ב.מ.וו F800R – מבחן דרכים
צילום: דני קושמרו, יצרן