תחרות 'אוטו השנה של ישראל', המתקיימת זו הפעם ה-23, הגיעה לסיומה. מתוך 51 דגמים חדשים שנבחנו בשנה החולפת, חמישה בלטו יותר מכולם – ומתוכם, דגם אחד הצליח להותיר בנו רושם חזק במיוחד. אחרי שבועות ארוכים, הגיע הזמן לחשוף את חמישיית הגמר – וביניהם גם את 'אוטו השנה של ישראל 2018' - אל מול צמרת כל יבואני הרכב, חברות הליסינג ואנשי מאקו.

אוטו השנה של ישראל 2018 – וולוו XC60


סיטרואן C3 – במהלך השנה החולפת, צדה סיטרואן C3 את עינינו בזכות יכולת כוללת מאוזנת וטובה – ובעיקר הופעה מקסימה. אהבנו את ההופעה – כלפי חוץ וכלפי פנים; אהבנו גם את נוחות הנסיעה, את מפרט האבזור העשיר ובעיקר את ההיצע הנדיב של מערכות בטיחות מתקדמות, והערכנו את האחריות הממושכת שניתנה לה. כל אלו הבליטו את C3 ביחס לשאר המתחרות.

קיה נירו – רכב הפנאי הקומפקטי, קיה נירו, משלב מספר תכונות ששבו את ליבנו: זהו רכב פנאי מרווח ונעים, מתקדם עם טכנולוגיה היברידית עכשווית עם מסר ירוק וחיסכון בצריכת דלק, ומוסיף על כל אלה מערכות בטיחות מתקדמות. ביטוי מצוין לקדמה העכשווית, וכזו שהיא בהישג יד.

אוטו השנה של ישראל 2018 – וולוו XC60


ב.מ.וו i8 – מכונית הספורט הייחודית, ב.מ.וו i8, מגיעה לנבחרת הגמר בזכות היותה בחירת הקוראים והגולשים. האמת, מספיק להעיף מבט בתמונות, אבל מפגש בפועל איתה מפגיש אותנו עם מכונית יפהפייה באופן יוצא דופן, עם הופעה עתידנית. אבל למופע הזה יש גם ביטוי טכנולוגי עכשווי ומתקדם בזכות שילוב של מערכת היברידית ומרכב העשוי סיבי פחמן. 

לקסוס LC500 – קצת קשה להאמין, אבל עם LC פונה לקסוס לנשמה. מעבר לסגולותיה של מכונית הקופה היוקרתית (וכאלו יש בשפע), לקסוס LC הצליחה להרשים אותנו גם בשל היותה נקודת מפנה בדרכו של מותג היוקרה היפני; ממותג שנבנה על ערכי מצוינות סולידיים, לקסוס הפכה את עורה והייתה למושכת, פרועה ומרשימה מאוד.

וולוו XC60 – רכב הפנאי האירופאי הרשים אותנו בזכות השלמות והבשלות שהביא עימו. הוא נראה נהדר, איכותי, נוח מאוד, מאובזר מעל הראש, ובעיקר – זהו הרכב הבטיחותי ביותר שנבחן אי פעם במבחני הריסוק האירופיים. לכל אלה מוסיף וולוו XC60 החדש גם גרסה היברידית נטענת-רשת, חסכנית, נקייה ומרשימה בעוצמתה, וכאשר כל אלה מוצעים במחיר סביר יחסית לרכב שכזה, מדובר באחד הדגמים השלמים והנכונים ביותר שכסף יכול לקנות כיום.

שילוב כל התכונות האלה הביאו לכך שאוטו השנה של ישראל 2018 של מגזין אוטו ומאקו הוא וולוו XC60.

אוטו השנה של ישראל 2018 – וולוו XC60