אודי ופורשה, שתי יצרניות החברות בקונצרן פולקסווגן, יפתחו יחד פלטפורמה למכוניות חשמליות. הפלטפורמה תשמש מכוניות של שתי היצרניות - בהן רכבי פנאי ומכוניות סדאן.

מנכ"ל אודי, רופרט שטדלר, אמר בראיון לעיתונים שטוטגרטר זייטונג ושטוטגרטר נכטריכטן, כי שיתוף הפעולה יוריד את עלויות הפיתוח בקרוב ל-30%, מה שיקל על אודי ופורשה להתחרות בטסלה - מובילת המכירות כיום מבין יצרניות רכבי היוקרה החשמליים.

פורשה ואודי יפתחו יחד מכוניות חשמליות


לצורך המיזם המשותף, פורשה ואודי ישכרו קרוב ל-850 מהנדסים, מהם כ-550 יהיו מטעם אודי והיתר שכירים של פורשה. הפלטפורמה המשותפת תניב דגמים ראשונים משנת 2021 ואילך, ואלו ייוצרו בנפרד על-ידי אודי במפעליה (בראשם בנקארסולם ואינגולשטט שבגרמניה), ועל-ידי פורשה במפעלה בליפציג.

פורשה ואודי יפתחו יחד מכוניות חשמליות


לצד הפלטפורמה החדשה, פורשה הופקדה בעבר גם על פיתוח פלטפורמה למכונית ספורט חשמלית. זו תשמש את המישן אי (Mission E), מכונית ספורט שתחנוך את העידן החשמלי בפורשה. טכנולוגיות שמפותחות עבורה ישמשו, בין היתר, גם גרסאות כלאיים של ה-911 ודגמי פורשה אחרים. פורשה צפויה לשתף את הפלטפורמה הזו עם אודי ולמבורגיני, שיציגו מכוניות ספורט חשמליות משלהן. המישן אי צפויה להגיע לייצור סדרתי כבר בשנה הבאה.