קיה סיד החדשה נחשפה בתמונות ראשונות, לקראת הופעת בכורה בתערוכת ז'נבה בחודש הבא. המכונית החדשה תגיע לישראל במחצית השנייה של 2018, כך נמסר ל"אוטו" מחברת טלקאר, יבואנית המותג.
 
הסיד החדשה לא שוברת מוסכמות בעיצוב, וממשיכה את הקו של קודמתה, אך עם השראה מסוימת מהסטינגר הגדולה. האורך ובסיס הגלגלים לא השתנו כלל (431 ו-265 ס"מ בהתאמה), אך המכונית החדשה רחבה מבעבר בשני ס"מ (180) ונמוכה בשיעור דומה (145), מה שאמור להקנות לה - יחד עם הקטנת סרח העודף מלפנים והגדלתו מאחור - מראה דינמי יותר.

קיה סיד חדשה נחשפה, בישראל השנה

 
קיה מאשרת עם הצגתה, את השמועות לפיהן החליטה לשנות את שמה. כעת השם באנגלית יהיה Ceed, במקום cee’d עד כה, בלי שינוי בצורת ההגייה של השם. קיה לא מסבירה את ההחלטה, וספק אם מרבית הלקוחות כלל ישימו לב לשינוי.
 
בדומה לתאומתה, יונדאי i30, חידוש משמעותי יותר עבור השוק הישראלי נמצא דווקא מתחת למכסה המנוע, שם יחידת הבנזין הוותיקה (1.6 ליטר ו-135 כ"ס) הוחלפה במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר. זה מפיק 140 כ"ס וישודך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית, במקום תיבה דומה עם שישה יחסי העברה כיום. נתוני ביצועים ותצרוכת דלק לא פורסמו.

קיה סיד חדשה נחשפה, בישראל השנה

 
מנוע שני המוצע בישראל, טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר עם 136 כ"ס, ממשיך לדור החדש של הסיד ללא שינוי, ועדיין עם תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית. באירופה יוצעו גם גרסאות נוספות - אותו מנוע דיזל עם הספק מופחת (115 כ"ס), מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר ו-120 כ"ס ומנוע בנזין נטול מגדש בנפח 1.4 ליטר ו-100 כ"ס. שני אלו האחרונים לא יקבלו לפי שעה תיבה אוטומטית כלשהי.
 
מלבד המנוע החדש, קיה מבטיחה גם שיפור למפרטי אבזור הבטיחות והנוחות, הן התקניים והן בתוספת תשלום. בין היתר יוצעו בלימת חירום אוטונומית עם או בלי זיהוי הולכי רגל, סיוע אורות למניעת סינוור, התרעת הירדמות נהג, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי ובקרת שיוט אדפטיבית.
 
קיה סיד חדשה נחשפה, בישראל השנה


כן תוצע מערכת נהיגה אוטונומית חלקית, שמסוגלת לעקוב אחרי רכב מלפנים הנוסע באותו נתיב. בדרך זו המערכת יכולה להאיץ ולבלום, וגם להסיט את ההגה כאשר הכביש מתעקל. המערכת אינה מסוגלת לנהוג אוטונומית בלי רכב מנחה, ודורשת בכל מקרה מעורבות נהג בשר ודם. היא פועלת במהירות של עד 130 קמ"ש.
 
אבזור המותרות יכלול, בין היתר, מערכת מולטימדיה עם מסך "5 או "7 (מסך "8 יוצע עם מערכת ניווט מקורית, שכפי הנראה אינה רלוונטית לישראל). כן יוצעו אוורור וחימום למושבים הקדמיים, מערכת לסיוע בחנייה וטעינה אלחוטית לטלפון חכם.

קיה סיד חדשה נחשפה, בישראל השנה

 
כמו קודמתה, קיה סיד החדשה תיוצר במפעל קיה בסלובקיה. שיווקה יחל באירופה ברבעון השני של 2018. נכון לעתה לא ידוע אם יחול שינוי במחיר בישראל, שמתחיל כיום מ-130 אלף שקל.