"ניסאן נמצאת בתנופה עם שנת שיא גלובלית וגם באירופה". פותח פול ווילקוקס, יושב ראש ניסאן אירופה, את המפגש עם העיתונאים בתערוכת ז'נבה. אבל למרות שהמצב טוב, יש לווילקוקס גם כמה סיבות לדאגה, ובראשן תהליך הברקזיט הבריטי. לניסאן בסיסי ייצור מהותיים בבריטניה, וכאשר זו בתהליך התנתקות מהאיחוד האירופאי, הבעיות מאיימות לצוץ. "אנחנו מצפים לתקופת מעבר ארוכה אבל חייבים לדעת מה תהיה הנקודה הסופית".
 
חשמל, הסיפור (גם) של ניסאן
ווילקוקס בהחלט מעודד מההתקדמות החשמלית של ניסאן. "הליף החדשה מתחילה להגיע לתצוגות וזו המכונית החשמלית שנמכרת הכי מהר בהיסטוריה. הודענו שנייצר קרוסאובר חשמלי (עליו רומז IMx, רכב תצוגה שנמצא במרכז הבמה; א.ש) ועד 2022 נציג גרסאות מחושמלות בכל הדגמים. חשמל זה חלק מהפלטפורמה שלנו לעתיד, נשקיע בטכנולוגיה והיא תגיע לכל המבחר. אנחנו לא מפרידים בין חשמלי לבנזין ונשתמש באותו בסיס. זה חלק חשוב באסטרטגיה".

ראיון עם יושב ראש ניסאן אירופה

 
"כדי לגרות את השוק ולעורר אותו היה צריך את תמיכת הממשלות בתחום החשמלי. אבל במשך הזמן, עם עליית המכירות, העלויות יקטנו. אם נמשיך בדרך הזו העלויות ירדו וההטבות יהיו פחות נחוצות. שאלת ההטבות נכונה יותר למתחרות שנכנסו לתחום מאוחר".
 
האם ניסאן תוכל להציע גם משהו חשמלי לנהג?
"יש לנו היסטוריה ארוכה במכוניות ספורט. GT-R היא עדיין מאוד מיוחדת, וגם בעתיד יהיו לנו מכוניות כאלה. מצד שני, מדוע אנחנו בפורמולה E? כי זה הולך גם עם ה'חשמל שלנו' וגם עם התשוקה".

ראיון עם יושב ראש ניסאן אירופה

 
התחרות בתחום הפנאי גדלה. מה יהיה הכיוון של הג'וק החדש?
"היינו ראשונים בתחום הקרוסאוברים באירופה ומהמובילים עם קשקאי וג'וק, והציפיות שלנו הן להמשיך ולהוביל. זו הטריטוריה שלנו וקשקאי עדיין בעמדת הובלה. ואנחנו רוצים לעשות זאת גם בג'וק הבא..."
 
מה עם מכונית קומפקטית עבור אירופה?
"תחום קטגוריה C (משפחתיות-קומפקטיות) יורד במכירות כמו שקרה פעם ל-D (משפחתיות-גדולות). ירידה זו אולי אינה מהירה כל כך, אבל היא מורגשת ואנחנו רוצים להשפיע ולשחק במקומות אחרים כמו חשמל ופנאי"

ראיון עם יושב ראש ניסאן אירופה

.
טויוטה הודיעה על הפסקת שיווק דיזל במכוניות פרטיות עד סוף 2018. איך אתם מתייחסים לנושא?
"כבר מספר שנים שהדיזל בירידה באירופה בגלל לקוחות מודאגים והודעות של ערים שיאסרו את השימוש בו. זה לא אומר שהוא יעלם אבל הוא ירד. הבעיה השנייה הן העלויות; המנוע הזה מתייקר, אנחנו לא מוציאים אותו מהמבחר, אבל אנחנו יכולים להזיז טכנולוגיות ולהיות גמישים בזכות הקבוצה (רנו-ניסאן-מיצובישי). הירידה תימשך אבל יהיה דיזל במבחר שלנו בחמש השנים הבאות לפחות. לעומת טויוטה יש לנו יכולות שונות בתחום ובנינו את העסק באופן שונה. טויוטה כמעט ולא מכרה דיזל ובניגוד אליה אנחנו חזקים בתחום זה ויש לנו טביעת רגל שונה. היסטורית, הכוח של ניסאן אירופה הגיע מטכנולוגיות הדיזל הפנטסטית של רנו".