קבוצת פולקסווגן הודיעה רשמית על מינוי מנכ"ל חדש לקונצרן - הרברט דייס, מי שעד לפני קצת יותר משנתיים היה עדיין בכיר ביצרנית הרכב המתחרה ב.מ.וו. דייס יחליף בתפקיד את מתיאס מיולר, שמונה לתפקיד מיד לאחר פרסום סקנדל זיוף נתוני הזיהום "דיזלגייט", פרשה שהובילה לטלטלה בקונצרן ולפיטור המנכ"ל דאז, מרטין וינטרקורן.

בישיבה מיוחדת שקיים ועד בעלי המניות של פולקסווגן, אושר רשמית המינוי של דייס, שנחשב לאדריכל יציאת מותג פולקסווגן - בראשו עמד בשנתיים האחרונות תחת מיולר - מבוץ דיזלגייט. פולקסווגן ספגה קנסות כבדים, מיליארדים רבים ברחבי העולם, כמו גם נזקים תדמיתיים ופגיעה קשה במכירות רכבי הדיזל של המותג והקבוצה כולה.

לאחר שהוכיח את עצמו במותג, דייס יידרש לעשות זאת שוב בקונצרן כולו - שעומד בפני כמה החלטות קשות. בכלל זה הצורך לצמצם את מספר המותגים (ניסיון שכשל חלקית תחת ניהולו של מיולר - דוגמת מכירת דוקאטי שלא הצליחה), להשקיע בטכנולוגיות חדשות דוגמת מכוניות חשמליות ואוטונומיות, וביצוע מהלכי התייעלות נרחבים.

המטרה: רפורמות. מנכ
הרברט דייס, מנכ"ל קבוצת פולקסווגן החדש


חבר המנהלים של הקונצרן לא היו מרוצים מתפקודו של מיולר, שחוזה ההעסקה שלו אמור היה להסתיים רק ב-2020, גם בקידום "אסטרטגיית 2025", שמטרתה להפוך את היצרנית לריווחית, ידידותית יותר לסביבה ומתקדמת לעידן הרכב המקושר והאוטונומי.
 
דייס יופקד כעת על חלוקת הקונצרן לשש חטיבות עסקיות, במטרה ליצור מעין יצרניות דינמיות ויעילות יותר. בנוסף תוקם חטיבה ייעודית לסין, בה פולקסווגן היא ממובילות השוק. מהלך גדול נוסף יהיה פיצול חטיבת המשאיות של הקונצרן, מתוך מטרה עתידית להנפיקה בנפרד בבורסה ולגייס כסף לתפעולה.