מנכ"ל אודי, רופרט שטדלר, נעצר בגרמניה במסגרת פרשת זיוף נתוני הזיהום "דיזלגייט". התביעה במינכן אישרה כי שטדלר נעצר ביום שני לאחר שהחוקרים בפרשה חשדו שהוא עלול לפגוע בראיות בהקשר לזיוף נתוני הזיהום. "החשוד עמד בפני שופט, שהורה עליו להישאר במעצר", כך נמסר ממשרד התביעה. 

התביעה הגרמנית הרחיבה בשבוע שעבר את חקירתה בפרשה, ומתמקדת במותג היוקרה אודי ובמנכ"לה, החשוד הבכיר ביותר שנעצר עד כה.
 
חבר המנהלים של קבוצת פולקסווגן קיים דיון חרום בפרשה, אך החליט שלא להחליט בינתיים בעניין המשך העסקתו של שטדלר. בינתיים, על-פי דיווחים שלא אושרו רשמית, מונה מנכ"ל זמני שימלא את מקומו, בראם שוט, שכיהן עד עתה כמנהל המכירות והשיווק של אודי.

פרשת דיזלגייט: מנכ
רופרט שטדלר (מימין) ובראם שוט

מעצרו של שטדלר העלה מחדש לכותרות את הפרשה, שמטלטלת את פולקסווגן כבר כמעט שלוש שנים. הוא גם מעלה מחדש את השאלה בנוגע לפיקוח שהוטל על פולקסווגן מאז התפוצצה הפרשה, והמתח בינו לבין חבר המנהלים, המשפחות השולטות בפולקסווגן (פייך ופורשה), נציגי העובדים וממשלת סקסוניה התחתונה, המדינה בגרמניה בה ממוקמת פולקסווגן.

פולקסווגן טענה מאז פרסום הפרשה כי רק מנהלים בדרך נמוך ידעו על זיוף נתוני הזיהום, אך הרשויות בארה"ב הגישו כתב אישום כנגד מנכ"ל היצרנית הקודם, מרטין וינטרקורן, ובתחילת החודש החוקרים במינכן הכניסו לרשימת החשודים גם את מנכ"ל אודי שטדלר, שחשוד גם בניסיון לשבש ראיות.

"אנחנו צריכים למצוא פתרון למנהיגות באודי בזמן שהוא לא כאן", כך על-פי מקור הקרוב לדיונים שנערכו בחבר המנהלים, ששוחח עם רויטרס בנוגע למצבו של שטדלר. "נגיב בנושא מאוחר יותר".

גם לאחר פרסום פרשת דיזלגייט, לשטדלר ניתנו תפקידים נוספים בקבוצה, כחלק מתוכנית ארגון מחדש הייתה אמורה לא רק לשקם את פולקסווגן מבחינת מכירות ותדמית, אלא גם למנוע ממנה מלבצע רמאות דומה בעתיד. התוכנית הוכרזה על-ידי מנכ"ל פולקסווגן החדש, הרברט דייס, רק בחודש אפריל האחרון.