זה קורה. האסקלייד הענק, רכב הפנאי האייקוני של קאדילק עם ההופעה הבולטת ממנה קשה להתעלם, נוחת בארץ באופן רשמי. זה קורה כמעט 20 שנה בייצור, בהן קאדילק ישראל נמנעה מלהביא לארץ את הרכב, שבארה"ב הפך אחד מסמלי המותג.

רכב השטח הענק ("פנאי בגודל מלא"), שמבוסס על שלדת הסולם הגדולה של ג'נרל מוטורס (שברולט סילברדו), אמנם לא הולך יד ביד עם הדימוי המתקדם והדינאמי שמותג היוקרה האמריקני מנסה ליצור, ובכל זאת זוכה להצלחה גדולה במולדתו. זאת בין היתר בזכות העיצוב המוחצן והמידות הענקיות, שמתאימות לאמריקה. לארץ הגיעו במהלך הדורות הראשונים לא מעט כלי רכב כאלה - כולם בייבוא אישי (אנשי קאדילק מעריכים שמדובר בכ-15 כלים בשנה).

האסקלייד חוגג השנה יום הולדת 20, והדור הרביעי נחשף בסוף 2013. הוא נשען על שלדת סולם שמכונה K2 ושמשמשת גם את שברולט טאהו, סברבן ועוד. הוא משתמש במנוע V8 בנפח 6.2 ליטר עם 420 כ"ס שיודע לנתק ארבע צילינדרים, ומשודך לתיבת שמונה הילוכים ולהנעה כפולה עם הילוך כוח. תאוצה ל-96 קמ"ש נמשכת 5.6 שניות בלבד. בארה"ב האסקלייד משווק גם עם תיבת 10 הילוכים, ואולם ארצה יגיע בתקינה אירופאית בלי תיבה זו. תצרוכת הדלק הממוצעת עומדת על 10.1 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה, והציון הירוק הוא 15.
 
קאדילק אסקלייד בישראל: מ-700,000 שקל


שני אורכים, שתי רמות גימור
קאדילק אסקלייד יגע לארץ עם מתלים נשלטים אלקטרונית ובשני אורכי מרכב. לגרסה הרגילה בסיס גלגלים באורך 295 ס"מ בעוד ל-ESV המוארכת 330 ס"מ. בשתיהן ניתן לקבל שבעה או שמונה מושבים באותו מחיר. האורך הכללי עומד על 518 ו-570 ס"מ בהתאמה, נפח תא המטען על 430 ו-1,113 ליטר. ולמקרה שתהיתם, נפח מיכל הדלק עומד על 98 ליטר בגרסה הקצרה ו-117 בארוכה.

קאדילק אסקלייד בישראל: מ-700,000 שקל


האסקלייד יוצע בארץ בשתי רמות הגימור מאוד מאוד עשירות: "פרמיום לקשרי" ו"פלטיניום". הראשונה כוללת חישוקי "22, חלון גג, תאורת לד, תפעול חשמלי לדלת תא מטען ולמדרגות הצד, מפתח חכם, מושבי עור חשמליים (בשלוש השורות), דוושות והגה מתכווננים חשמלית, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, אוורור מושבים קדמיים, מולטימדיה עם מסך "8 מלפנים ו-"9 מאחור (בתקרה), תצוגת מידע עילית לנהג, מערכת שמע של בוס, משטח טעינה אלחוטי, מצלמות היקפיות ועוד.

קאדילק אסקלייד בישראל: מ-700,000 שקל

 
לרמת הפלטיניום הופעה חיצונית מעט שונה וחישוקים בולטים יותר. מבפנים הדיפון עשיר ואיכותי יותר, אפשרויות הכיוון למושבים רבות (עוד) יותר והם כוללים גם עיסוי. יש גם תא מקורר ומערכת בידור עם שני צגים ליושבים מאחור. בגרסה הארוכה נוסף מסך מולטימדיה גם בשורה השלישית (דבר שמאפשר הצגת שלושה סרטים שונים במקביל).

האסקלייד מצויד גם מבחינת מערכות בטיחות מתקדמות: הוא מציע בלימת חירום אוטונומית בנסיעה קדימה ואחורה, התרעה ותיקון סטייה מהנתיב, ניטור שטחים מתים מהצד ומאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, מראה אחורית שמקרינה את תמונת המצלמה, תזכורת על המצאות ילד במושב האחורי, מערכת חניה אוטונומית ועוד.

קאדילק אסקלייד בישראל: מ-700,000 שקל


מחירי האסקלייד יחלו ב-700,000 שקל לפרמיום לקשרי ו-750,000 שקל לפלטיניום. גרסת ESV תוצע רק ברמת פלטיניום ותעלה 770,000 שקל. זהו הרכב היקר ביותר בהיצע קאדילק בישראל, ובמותג מאמינים שיפנו לקהל שמחפש רכב פנאי שונה ומוחצן מהמקובל.

אור קליין, מנכ"ל חטיבת היוקרה של UMI, מעריך כי בשנה מלאה ניתן יהיה למכור כמה עשרות יחידות משתי גרסאות האסקלייד.