גרסת הפאסטבק האלגנטית של יונדאי i30 החדשה, שנמכרת בינתיים בישראל רק בדגם ההאצ'בק, שברה את שיא המהירות מרומא לפריז. בערך. 

בסרטון הומוריסטי ומקורי יונדאי חשפה את גרסת הביצועים של ה-i30 פאסטבק, ה-N. יחד עם נהגי הראלי של היצרנית, ת'יירי נוביל וגבריאל טרקוני, ה-N הצליחה לגשר על המרחק בין שתי הערים בתוך שמונה דקות, 18 שניות ו-49 מאיות. נשמע לא הגיוני למרחק של 1,420 ק"מ בין בירות איטליה וצרפת? אתם צודקים.

את השיא ה-i30N רשמה בין שני הכפרים רומא ופריז שבדנמרק, שהמרחק ביניהם עומד על מעט פחות מ-13 ק"מ. מדובר בשיא עולמי לנסיעה בין שני הכפרים, ובקריצה לא רק לשגעון השיאים הכללי שעובר על תעשיית הרכב, אלא גם ליעד האמיתי של ה-i30 פאסטבק N - תערוכת פריז בבירת צרפת (14-4 באוקטובר).



בדומה ל-i30N האצ'בק, הפאסטבק מוצעת בשתי גרסאות - לרגילה מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר, עם מגדש טורבו וארבעה צילינדרים, הספק מרבי של 250 כ"ס ומומנט מרבי של 35.6 קג"מ. בסיוע תיבת שישה הילוכים ידנית והנעה קדמית, היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.4 שניות.

יונדאי i30 משתעשעת בשיא מקורי: פריז לרומא ב-8 דקות


גרסה שנייה מציעה 275 כ"ס ואת אותו המומנט המרבי, ומאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.1 שניות. לשתי הגרסאות כיול מתלים ייעודי ועדכוני עיצוב קלים לטובת המראה הספורטיבי.

יונדאי i30 משתעשעת בשיא מקורי: פריז לרומא ב-8 דקות


אז שיא משעשע יש, אבל מה עם שיווק בישראל? גרסת N של i30 תוצע בישראל בתחילת 2019 - אבל רק עם מרכב האצ'בק. את תצורת הפאסטבק אין כוונה לשווק בישראל כלל, גם לא בגרסת המנוע הרגיל (1.4 ליטר טורבו).