רשמי: מאזדה 3 החדשה - אוטו

רשמי: מאזדה 3 החדשה

המשפחתית הקומפקטית בדור רביעי, עם עיצוב חדש ומנוע שמבטיח חסכון משמעותי בדלק. כל הפרטים - כולל מועד שיווק בישראל

מאזדה חשפה בתערוכת לוס אנג'לס את ה-3 החדשה, דור רביעי למשפחתית הקומפקטית ששני הדורות הראשונים שלה היו המכונית הנמכרת ביותר בישראל. הדור החדש מאמץ שפת עיצוב מודרנית עם קווים חלקים יותר, בסיס גלגלים גדול יותר לטובת מרווח משופר ומנוע שמבטיח חסכון משמעותי בדלק.

מאזדה 3 החדשה הוצגה בגרסאות האצ'בק (חמש דלתות) וסדאן (ארבע דלתות), שתיהן עם דימיון ניכר למכונית התצוגה קאי שנחשפה מוקדם יותר השנה. זה אומר שהחרטום כעת בולט יותר, עם סבכה קדמית ענקית, מראה נמוך ורחב יותר ותא נוסעים בעיצוב חדש לחלוטין. למעשה, תא הנוסעים מציג את הקפיצה הגדולה ביותר קדימה - עם שפת עיצוב חדשה ומינימליסטית.

המכונית החדשה מציגה אורך של 466 ס"מ (446 בהאצ'בק), רוחב של 180 ס"מ, גובה של 144.5 ס"מ (144 בהאצ'בק) ובסיס גלגלים של 272.5 ס"מ. מדובר בצמיחה של 2.5 ס"מ במרחק בין הסרנים, שמונה ס"מ באורך הכללי בסדאן (ס"מ פחות בהאצ'בק), בעוד הרוחב והגובה נותרו דומים (179.5 ו-146.5-145 ס"מ בדור היוצא בהתאמה).



ה-3 החדשה תוצע עם ארבעה מנועים - יחידות הסקאייאקטיב-G הוותיקות בנפח 1.5 ו-2.0 ליטר חוזרות בדור החדש, לצד מנוע סקאייאקטיב-X - יחידת כוח מודרנית בנפח 2.0 ליטר שמאזדה מבטיחה כי תביא חסכון של עשרות אחוזים בתצרוכת הדלק, בהשוואה למנוע ה-2.0 ליטר בנזין הוותיק. בשלב זה אין פרטים טכניים לגבי אף אחד מהמנועים. בנוסף תוצע גם גרסת דיזל שאינה רלוונטית לישראל (סקאייאקטיב-D בנפח 1.8 ליטר).

1607579


מנוע הסקאייאקטיב-X ישמש בסיס גם לגרסאות כלאיים, בהן גרסה מתונה בה מערכת אגירת אנרגיה מאפשרת כיבוי מוקדם של המנוע, סיוע להאצה וחסכון בדלק בגלישה. גרסת כלאיים נטענת משקע של ה-3 צפויה אף היא בהמשך.

1607577


בדור החדש, מאזדה מציעה שוב תיבת שישה הילוכים אוטומטית (או ידנית שלא תגיע אלינו) והנעה קדמית. כן תוצע גרסת הנעה כפולה שלא ידוע אם תוצע בישראל. כל גרסאות ה-3 מוצעות עם צמיגי 205/60 וחישוקי "16 או 215/45 וחישוקי "18.

1607562


במאזדה מבטיחים שיפור משמעותי לבידוד הרעשים, תודות לבידוד כפול ופחות חורים ברצפה ובחומרי הבידוד השונים. גם החומרים עצמם שודרגו לכאלו הסופגים טוב יותר רעשים בתדרים שמפריעים לאוזן אנושית. כיול מתלים חדש ותכנון טוב יותר של חומרים סופגים, אמור להפחית גם רעידות על-גבי שיבושים וכביש שאינו סלול היטב.

1607559


הדור החדש גם מוסיף מערכות בטיחות חדשות, בהן התרעת הירדמות נהג - כולל זיהוי של מצב העיניים והערכת מודעות הנהג לסיכונים, בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, התרעת רכב בשטח מת, התרעת רכב חוצה בצומת ולראשונה במאזדה - כרית אוויר לברכי הנהג. מאזדה גם תציע לראשונה ב-3 בקרת שיוט אדפטיבית, שבפקקים בכביש בינעירוני מאפשרת נהיגה אוטונומית (שליטה בהאצה, בלימה והיגוי).

1607557


עוד פרטים על ה-3 החדשה במפרט האירופאי, המיועד גם לישראל, צפויים בחודשים הקרובים. מחברת דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, נמסר כי שיווק הדגם החדש יחל בסוף שנת 2019.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 8. מעולה מחכים בקוצר רוח להציף את הכבישים

    חברת ליסינג 28 נובמבר 2018, 19:12

  2. 6. חבל שאין מידע על כוחות סוס

    מנחם 28 נובמבר 2018, 18:23

  3. 5. כנראה זה הרכב הבא שלי

    בעל פיג'ו 28 נובמבר 2018, 18:05

  4. 4. רכב יפיפה

    דודי 28 נובמבר 2018, 17:34

  5. 2. נראית א-ש!

    חי 28 נובמבר 2018, 14:01

  6. 1. אותו רכב ללא מקום מאחור

    רונן 28 נובמבר 2018, 13:16