חברת ג'ינרג'י החלה להפעיל את עמדת הטעינה המהירה הציבורית הראשונה בישראל שתשרת כלי רכב חשמליים והיברידים-נטענים. העמדה היא הראשונה מתוך 15 שמתוכננות בפריסה ארצית – מקריית שמונה בצפון, דרך קניונים נבחרים בגוש דן ועד אילת בדרום. הקמת שאר העמדות צפויה להסתיים בתוך כחצי שנה.
 
העמדה הנוכחית הותקנה בקניון M-הדרך הסמוך למחלף בית ינאי (כביש 2). בשלב זה היא מסוגלת לשרת שני כלי רכב חשמליים בו זמנית, בהמשך תורחב העמדה כך שתוכל להטעין שישה כלי רכב במקביל.
 
העמדה מסוגלת להטעין סוללה של רכב חשמלי התומך בטעינה מהירה עד לקיבולת של 80% מנפחה בזמן של כ-20 דקות (כתלות בנפח הסוללה, כמובן) במקום מספר שעות בעמדה "רגילה". כבר כיום יש מספר כלי רכב חשמליים שמשווקים בארץ ובעליהם יוכלו להשתמש בשירות כמו ב.מ.וו i3 או יגואר i-Pace, וישנם כלים נוספים רבים שבדרך (אודי אי-טרון, יונדאי איוניק חשמלית ועוד).
 
לראשונה בישראל: עמדת טעינה מהירה ציבורית


התשלום על טעינת הסוללה יתבצע באמצעות זיהוי ע"י כרטיס אישי או דרך ישומון יעודי (אפליקציה). עלות טעינה משתנה בהתאם לגודל הסוללה ומושפעת מתעריף חברת חשמל – כך למשל בשעות הלילה ניתן יהיה לטעון את הרכב בתעריף נמוך בכ-50% ביחס לטעינה ביום.

לראשונה בישראל: עמדת טעינה מהירה ציבורית