תחרות אוטו השנה 2019 הגיעה לסיומה, ואיתה ההכרזה על הזוכה הגדולה בתחרות ובקטגוריות השונות. בכל קטגוריה התמודדו חמש מכוניות ראויות – אבל רק אחת זוכה. והשנה הזוכה בתואר 'אוטו השנה 2019 בקטגוריית המשפחתיות' היא – יונדאי איוניק.

יונדאי איוניק – אוטו השנה 2019 בקטגוריית משפחתיות

 
יונדאי איוניק הגיעה לישראל בנובמבר 2016 – והקהל הישראלי אימץ אותה בחום מהר מאוד. האיוניק היא משפחתית היברידית ייעודית, לא "גרסה של..." אלא מכונית שתוכננה מראש כהיברידית – בדומה לפריוס של טויוטה, רק שהאיוניק הוצעה במחיר תחרותי בהרבה.
 
היא מציעה בראש ובראשונה מערכת הנעה היברידית מוצלחת – ירוקה וחסכונית. שילוב בין מנוע בנזין בנפח 1.6 ל' למנוע חשמלי מצד אחד מעמיד לרשות הנהג 141 כ"ס (מספיק לכל צורך הגיוני) ומצד שני מפליא בצריכת דלק נמוכה מאוד. ביצועים הגיוניים וצריכת דלק מעולה.



אבל מעבר ליחידת ההנעה המוצלחת והירוקה איוניק היא גם עסקה משתלמת. האיוניק מאובזרת היטב בכל רמות הגימור, ומגיעה מיומה הראשון עם מערך בטיחותי עשיר הכולל מערכת בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב עם תיקון, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
 
מעבר לכך, יונדאי איוניק ייחודית בכך שהיא מוצעת לא רק בגרסה היברידית – אלא גם בגרסת פלאג-אין היברידית וגרסה חשמלית מלאה. הגרסה החשמלית נחתה בישראל בסוף שנת 2018 ומציעה טווח רשמי של 260 ק"מ והתרשמות ממנה תוכלו לקרוא כאן.


 
לא רק אנחנו חשבנו ששילוב התכונות הזה יוצר חבילה אפקטיבית – לראייה איוניק היא המכונית הנמכרת ביותר בישראל בשנת 2018, ההיברידית הראשונה שרושמת הישג זה.
 
שילוב התכונות הללו וההתאמה לשוק הישראלי הובילו אותנו להעניק ליונידאי איוניק את תואר אוטו השנה של ישראל 2019 בקטגוריית המשפחתיות.