לנד רובר משיקה מנוע שישה צילינדרים חדש, הפעם בטור במקום ב-V. המנוע החדש, שמכונה "אינג'ניום" (Ingenium) כמקובל ביצרנית, מציע נפח של 3.0 ליטר ושילוב בין מגדש טורבו למגדש על חשמלי - לראשונה בריינג' רובר ספורט, הדגם בו המנוע מושק.

יחידת הכוח החדשה מושקת תחת מהדורה מיוחדת שנקראת "HST", אך צפוי להחליף את ה-V6 בריינג' ספורט גם בגרסאות "רגילות" בהמשך. בדגם ה-HST, הוא מפיק 400 כ"ס ו-56 קג"מ (360 כ"ס בחלק מהשווקים), ומאיץ את הספורט מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.2 שניות. אם תמשיכו להאיץ תגיעו למהירות מרבית של 225 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה - 10.7 ק"מ לליטר.

המנוע החדש הוא למעשה חלק מיחידת הנעת מסוג כלאיים מתונה. זוהי מערכת הכוללת מנוע בנזין שמניע את הגלגלים, ונעזר במערכת חשמל משודרגת הכוללת מצבר גדול יחסית ומנוע חשמלי צנוע, שרק מסייע למנוע הבנזין אך לא יכול להחליפו. שימוש במערכת הכלאיים הזו מאפשר כיבוי מנוע הבנזין בשיוט (כל עוד דוושת המצערת לא לחוצה) ולזמן ממושך יותר בעמידה. זהו דגם ראשון של לנד רובר שמשווק עם הנעת כלאיים מתונה והשני שהוצג (קדם לו האווק החדש שהוצג בגרסה כזו אך עוד לא נמכר איתה).

לנד רובר מציגה מנוע חדש ושרירי


בלנד רובר מוסיפים כי שימוש ב"מגדש על חשמלי", מאפשר לצמצם את שיהוי הטורבו האופייני למנועים מוגדשים ולגשר בין פעולת הטורבו שמצטיינת בסל"ד בינוני וגבוה, לבין מגדש העל (למעשה תגבור חשמלי) שמצטיין באספקת מומנט רב בסל"ד נמוך.

לנד רובר מציגה מנוע חדש ושרירי


לנד רובר ריינג' רובר ספורט HST מציע עיצוב ייחודי עם שינויים קלים למרכב ולתא הנוסעים, מעין חבילת השקה למנוע אם תרצו. היצרנית צפויה כאמור להציע את המנוע הזה בהמשך גם בדגמים רגילים, ובמחיר נמוך מזה של ה-HST (החל מ-81,250 פאונד בבריטניה כולל מסים מקומיים, כ-382 אלף שקל). נכון לעתה לא ידוע האם גרסת ה-HST תוצע בישראל, אך מנוע השישה צילינדרים החדש צפוי להגיע אלינו בצורה זו או אחרת בחודשים הקרובים.