פולקסווגן ג'טה, ששווקה בעבר בישראל כאחות בעלת מרכב סדאן של פולקסווגן גולף, הופכת למותג בפני עצמה. מעתה אמרו "ג'טה" - מותג רכב.

קונצרן פולקסווגן, שמחזיק ממילא במספר מותגים ענק, הודיע על השקת מותג חדש לשוק הסיני, שיכונה ג'טה. מותג זה יכוון לצעירים, קוני רכב ראשון וכחוליה מגשרת בין מותגים סיניים ומותגי מכוניות זולות, לבין דגמי פולקסווגן ה"אמיתיים" והיקרים יותר. ביצרנית מסבירים גם כי הוספת המותג תאפשר למצב את דגמי פולקסווגן גבוה (ויקר) יותר.

שיווק מכוניות ג'טה, שייוצרו יחד עם שותפתה של פולקסווגן בסין, FAW, יחל ברבעון השלישי של השנה. בשלב ראשון היא תציע שני רכבי פנאי (מהם פורסמו תמונות של אחד) ומכונית סדאן קומפקטית. שמותיהם ופרטים טכניים לא פורסמו.

פולקסווגן ג'טה הופכת למותג עצמאי


הייצור יהיה במפעל FAW (ר"ת של First Automobile Works, "מפעל רכב ראשון"), יצרנית רכב בבעלות ממשלתית ומהוותיקות בסין. פולקסווגן היא היצרנית החזקה ביותר בסין - אשתקד נמסרה מכוניתה ה-30 מיליון במדינה ובשנת 2018 לבדה מכרה בסין 3.11 מיליון מכוניות. סין מניבה כיום קרוב ל-50% ממכירות פולקסווגן בעולם.

פולקסווגן ג'טה הופכת למותג עצמאי


לפי שעה אין כוונה להציע את מותג ג'טה מחוץ לסין. פולקסווגן ג'טה, שנמכרת בארה"ב ושווקים נוספים בעולם - אך בינתיים לא בישראל - תמשיך להימכר מחוץ לסין תחת מותג פולקסווגן.