פורשה 718, משפחת הדגמים שכוללת את הקאיימן (קופה) ובוקסטר (רודסטר), עכשיו בגרסאות קיצון. שלוש וחצי שנים אחרי שהשתיים קיבלו את השם החדש, פורשה מציגה את גרסאות הספיידר (בוקסטר) ו-GT4 (קאיימן) החדשות, שיהיו החזקות והדינמיות ביותר במבחר.

בניגוד ליתר גרסאות ה-718, החדשות מצוידות במנוע בנזין אטמוספרי. יחידת ה-4.0 ליטר מגיעה מה-911 קאררה החדשה (שם היא דווקא כן מוגדשת) ומפיקה ב-GT4 ובספיידר 420 כ"ס ו-42.8 קג"מ בין 5,000 ל-6,800 סל"ד. הקו האדום של המנוע, שפורשה מבטיחה כי יציע אופי פעולה וצליל ספורטיביים במיוחד, נקבע על 8,000 סל"ד.

בסיוע תיבת שישה הילוכים ידנית (אין גרסה אוטומטית) והנעה אחורית, ה-GT4 והספיידר מאיצות מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.4 שניות. לקאיימן מהירות מרבית מעט גבוהה יותר, 304 קמ"ש לעומת 301 בבוקסטר.



מלבד מנוע, השתיים חולקות לראשונה גם את השלדה - שפורשה מבטיחה כי תוכננה בהשראת דגמי המירוץ (ובפרט הקאיימן GT4 קלאבספורט). בין היתר יוצעו מתלים עם הנמכה של 30 מ"מ ובכיול נוקשה בהרבה מ-718 רגילות, כמו גם נעילה מכנית לדיפרנציאל האחורי, בקרת יציבות מותאמת ובלמים קרמיים (בתוספת תשלום).



פורשה גם תציע חבילת "קלאבספורט" ל-GT4, שכוללת כלוב התהפכות, מטף וחגורות עם שש נקודות עיגון - לטובת מי שבאמת לוקח את ה-GT4 שלו לימי מסלול לעיתים תכופות. שתי הגרסאות מיועדות, כמובן, לשימוש בכביש ציבורי.

דגש רב הושם לטענת פורשה גם ליכולת האווירודינמית. לצורך כך תוכננה כנף אחורית חדשה ל-GT4, עם כושר הצמדה גדול ב-20% מהקודמת. מסיט רוח אחורי חדש מספק אף הוא כושר הצמדה עדיף. בסך הכל מופעל על ה-GT4 כוח של 12 ק"ג נוספים במהירות של 200 קמ"ש, בהשוואה לדור הקודם. למרות זאת, בפורשה טוענים כי מקדם הגרר כמעט ולא נפגע. במקום כנף קבועה, הספיידר תציע מסיט רוח מתרומם מאחור במהירות של 120 קמ"ש ומעלה.

420 כ


שיווק ה-GT4 והספיידר החדשות מתחיל כעת באירופה. מחירן עומד על החל מ-93,350 יורו (כ-379 אלף שקל) ל-718 קאיימן GT4 והחל מ-96,206 יורו (כ-391 אלף שקל) ל-718 בוקסטר ספיידר - כולל מסים מקומיים. לפי שעה מועד השיווק בישראל והמחיר אינם ידועים. בהקשר זה יש לציין עם זאת, כי הקאיימן GTS הפשוטה יותר, עולה אצלנו החל מ-696 אלף שקל.