למרות שחוק המחייב ייצור עם שותפה סינית כבר לא בתוקף, טויוטה ורנו הודיעו (בנפרד) כי בכוונתן לייצר מכוניות בשיתוף יצרנית רכב סינית. נזכיר כי עד לאחרונה, יצרנית זרה שהייתה מעוניינת לייצר רכב בסין, הייתה מחויבת לעשות זאת בשותפות מלאה (50-50) עם יצרנית מקומית.

בהמשך להכרזה מדצמבר 2018, רנו הודיעה על הסכם סופי לייצור במיזם משותף עם ג'יאנגלינג (Jiangling) הסינית. במסגרת ההסכם, רנו תרכוש 50% מחטיבת JMEV של ג'יאנגלינג, שהוקמה ב-2015 לצורך ייצור מכוניות חשמליות.

הבעלות המשותפת, עליה הצרפתים ישלמו מיליארד יואן (חצי מיליארד שקל), תאפשר לרנו גישה לכושר הייצור של ג'יאנגלינג לשוק הסיני, ספקי משנה ורכיבים שונים הנדרשים לכלי רכב חשמליים. את המכוניות שרנו תייצר יחד עם שותפתה היא תשווק לפי שעה רק בסין. מועד לתחילת הייצור לא נמסר.

טויוטה ורנו ייצרו חשמליות בסין
רנו. חוברת לג'יאנגלינג

גם טויוטה
בהודעה נפרדת אך עם מסר דומה, טויוטה הודיעה על חבירה ל-BYD הסינית. במסגרת שיתוף פעולה זה השתיים ייצרו מכוניות סדאן ורכבי פנאי-קופה (בסגנון טויוטה C-HR) עם הנעה חשמלית, זאת על בסיס הידע שנצבר על-ידי BYD - מהראשונות להציע מכוניות כלאיים נטענות משקע וחשמליות בייצור סדרתי בעולם. BYD היא כיום היצרנית הגדולה בעולם של מכוניות מסוג זה.

טויוטה ורנו ייצרו חשמליות בסין
טויוטה. תיעזר ב-BYD

על-פי הודעת טויוטה, שיתוף הפעולה יוליד מכוניות שישווקו תחת המותג היפני בסין החל מהמחצית הראשונה של העשור הבא, כלומר לפני 2025. פרטים נוספים על המכוניות צפויים להתפרסם בעתיד.