שלוש שנים אחרי שיצאה לדרך, אודי A5 דור שני עוברת אצל המנתח הפלסטי. משפחת הדגמים שכוללת מכונית קופה, קבריולה וקופה ארבע דלתות (ליפטבק עם חמש דלתות שמכונה "ספורטבק"), מתרעננת לקראת 2020 עם עיצוב מחודש, יותר אבזור וגרסאות כלאיים.

המכונית, שתגיע לאירופה בסתיו הקרוב ולישראל ברבעון השני של 2020, תמשיך להציע את שלוש תצורות המרכב. שלושתן זוכות לעדכון לעיצוב החיצוני, לטובת מראה שרירי יותר, זאת בין היתר תודות לסבכה קדמית בעלת מראה שטוח ורחב יותר, כך אודי. יש גם פגושים בעיצוב חדש, חישוקים קלים שונים ועדכונים ליחידות התאורה.

אודי תציע את רמת הגימור S-ליין ביותר מפרטים ושילובי מנועים, גם ללא השלדה הספורטיבית. יש גם גוון ירוק חדש למרכב, שמצטרף ל-11 צבעים קיימים. בתא הנוסעים בולט מסך גדול מבעבר ("10.1) למולטימדיה ועדכון קל לעיצוב, עם מראה אופקי יותר, כך היצרנית.

אודי A5 עוברת רענון, תגיע לישראל בשנה הבאה


האבזור עם או בלי תוספת תשלום, יכלול בין היתר תאורת לד חיצונית מלאה, פנסי מטריצת לד מלפנים ולד דינמיים מאחור, חיבור קבוע לרשת באמצעות כרטיס סים, מפות ניווט עם עדכוני תנועה בזמן אמת, חיבור הוטספוט (וויי-פיי) לטלפונים ומחשבים ניידים וגם יישומון לצפייה במידע על הרכב וביצוע פעולות מרחוק.

אודי A5 עוברת רענון, תגיע לישראל בשנה הבאה


ה-A5 גם מאמצת את יכולת התקשורת רכב-תשתית (Car to X) שהיצרנית מציעה במספר דגמים. באמצעות זאת היא יכולה לקבל מידע מרמזורים לגבי הזמן הנותר למעבר למשל מאדום לירוק. המכונית תמליץ לנהג אם עליו להאיץ או להאט כדי לחלוף ב"גל ירוק", וגם תציג זמן בלוח המחוונים להחלפת מופע האורות. תכונה זו תפעל מן הסתם רק במקומות בהם התשתית מצוידת ביכולת לתקשר עם כלי רכב.

אודי A5 עוברת רענון, תגיע לישראל בשנה הבאה


גרסאות כלאיים חדשות
מתחת לעור, ה-A5 תציע ארבע גרסאות כלאיים חדשות. כולן הן מערכות כלאיים מתונות (MHEV), שכוללות סיוע חשמלי לטובת כיבוי של מנוע הבנזין בשיוט, האטה ועצירה. מערכת זו אינה מסוגלת להניע בכוח החשמל את הגלגלים, אך יכולה לסייע קלות בהאצה. היא מבוססת במקרה של אודי על מערכת חשמל 48 וולט.

אודי A5 עוברת רענון, תגיע לישראל בשנה הבאה


אודי לא מפרסמת בינתיים מפרטים מלאים של הגרסאות השונות, שיציעו החל מ-163 כ"ס ותיבות שבעה הילוכים רובוטיות כפולות מצמד או שמונה הילוכים אוטומטיות. ה-A5 מצוידת בהנעה קדמית או כפולה, בהתאם לגרסה. בפסגת ההיצע, תוצע ה-S5, עם מנוע טורבו-דיזל (V6 בנפח 3.0 ליטר), הספק מרבי של 347 כ"ס ומומנט מרבי של 71.3 קג"מ. זו תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך פחות מחמש שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. תצרוכת הדלק שלה עומדת על בין 16.1 ל-16.4 ק"מ לליטר בהתאם למידת החישוקים.

אודי A5 עוברת רענון, תגיע לישראל בשנה הבאה


נכון לעתה הסיכויים לראות את ה-S5 דיזל בישראל נראים קלושים למדי. ה-S5 בנזין, עם מנוע 3.0 ליטר מוגדש ו-354 כ"ס, תוצע רק בשווקים מחוץ לאירופה. בהתאם, נראה כי גם סיכוייה להגיע לישראל אינם גבוהים.

אודי A5 עוברת רענון, תגיע לישראל בשנה הבאה


מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי לישראל, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי ה-A5 המחודשת תגיע לכאן ברבעון השני של 2020. מידע לגבי גרסאות ומחירים עדיין אין.