יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, חוזרת לשווק את גרסת הכלאיים הנטענת משקע (PHEV) של טויוטה פריוס. מחירה החל מ-165 אלף שקל.
 
לגרסה החדשה, שהושקה ב-2016 ועברה רענון קל השנה, הספק משולב דומה לזה של הפריוס הרגילה (122 כ"ס), אך מצברי ליתיום-יון משודרגים עם קיבולת של 8.8 קילוואט-שעה (קוט"ש) מאפשרים טווח חשמלי של 45 ק"מ ומהירות מרבית חשמלית של עד 135 קמ"ש.
 
טויוטה מצהירה על תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה של 77 ק"מ לליטר ולמכונית ציון ירוק 1. האצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 11 שניות (10.8 בגרסה הרגילה). טעינת המצברים משקע ביתי אורכת כשלוש שעות וביוניון מוטורס מעריכים את עלותה בכארבעה שקלים בלבד. שקע חשמל תעשייתי יקצר את זמן הטעינה לכשעתיים.

טויוטה פריוס נטענת משקע בישראל – החל מ-165 אלף שקל

 
הפריוס PHEV תוצע ברמת גימור "קומפורט" (בדומה לרמה הבכירה בפריוס הרגילה). אבזור הבטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום תאורה אוטומטי, זיהוי תמרורים וניטור שטחים מתים מהצד ומאחור. אבזור המותרות כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך "8 ותצוגת מידע עילית לנהג.
 
מחיר הדגם החדש עומד על 165 אלף שקל, 18 אלף יותר מפריוס רגילה באותה רמת גימור. מחירי הפריוס ללא טעינה ממקור חיצוני מתחילים כיום מ-140 אלף שקל. המחיר ב-PHEV כולל כבל טעינה ביתי (מוד 2), וביבואנית יציעו מגוון חבילות רכישה, כולל כאלה שכוללות עמדת טעינה.  
 
טויוטה פריוס נטענת משקע בישראל – החל מ-165 אלף שקל


המחיר כולל התקנת עמדת טעינה של חברת EV-Edge, שהקימה לאחרונה קבוצת יוניון (הקבוצה שמאגדת בתוכה גם את פעילות הייבוא של טויוטה ולקסוס). ב-2020 צפויה החברה להקים כ-900 עמדות טעינה.
 
באופן מעניין, הפריוס הנטענת המקורית שהושקה בארץ ב-2012, נמכרה במחיר של 190 אלף שקל, שירד ל-180 אלף בהמשך. היה לה טווח חשמלי של 24 ק"מ בלבד ומקום לארבעה (כיום חמישה).