המכונית החזקה בהיסטוריה של מיני, ג'ון קופר וורקס GP עם הספק של 306 כ"ס, הגיעה לישראל. מעבר להספק הגבוה, המפרט שלה מכוון אותה לצד הספורטיבי הקיצוני ביותר.

גרסה זו מיוצרת בסדרה מוגבלת של 3000 יחידות בלבד, ולישראל הגיעו 4 יחידות ממנה. מיני קופר כבר שווקה בגרסאות GP – ב-2006, עם חבילה שהורכבה אחרי הייצור; ב-2013 במהדורה מוגבלת עם 2000 עותקים בלבד. 

פרטים על מפרט
גרסת GP מצוידת במנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין של קבוצת ב.מ.וו, ודומה לזה שפגשנו ב-135 החדש. ההספק הוא 306 כ"ס (5000-6250 סל"ד) והמומנט המרשים עומד על 45.8 קג"מ (1750-4500 סל"ד) – 75 כ"ס ו-13.2 קג"מ יותר מאשר בג'ון קופר וורקס (231 כ"ס, 32.6 קג"מ). המנוע משודך לתיבה אוטומטית 8 הילוכים של ZF, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 5.2 שניות והמהירות המרבית 265 קמ"ש (6.1 ש', 246 קמ"ש בג'ון קופר וורקס).

1625572
צילום: מיני

בגרסת GP מרכב מוקשח, היא מונמכת ב-1.0 ס"מ ביחס לקופר וורקס ה"רגילה", מצוידת בדיפרנציאל מכני מוגבל-החלקה, חישוקי "18 קלים במיוחד, בלמים משופרים, למתלים כיול מוקשח, ולמצבי הניהוג תכנות שונה. 

מערכת הפליטה שונה והיא מבטיחה גם צליל עצמתי, וההופעה החיצונית כוללת איפור ספורטיבי כבד היוצר הופעה מאוד אגרסיבית. במסגרת השינויים: חזית בוטה, חיפויי כנפיים מודגשים ובולטים העשויים סיבי פחמן, והמופע הספורטיבי מודגש במיוחד מאחור, עם ספוילר גדול במיוחד, מפלטים ודיפיוזר בולטים. 

1625563
צילום: מיני

בתוך הרכב בולטת במיוחד העובדה שיש לו שני מושבים בלבד; המושבים האחוריים הוסרו גם כדי לחסוך במשקל, גם כדי לאפשר התקנת חיזוקים למרכב. 

המחיר החל ב-399,000 שקלים, לעומת 275,000 שקלים לג'ון קופר וורקס הרגילה.

1625575
צילום: מיני