טויוטה ישראל הכריזה על תחילת השיווק של הדור הרביעי של טויוטה יאריס, שהוצג ב-2019 – תשע שנים אחרי הדור הקודם, עשרים ואחד שנים לאחר שהוצג לראשונה. ההכרזה נעשתה באמצעות זום והשתתפו בה נציגים מיפן ומאירופה.

בישראל, הייתה יאריס בדור השלישי שלה מדגמי הסופרמיני המצליחים ביותר, ובשנים האחרונות שהתה תמיד בשלישיית הצמרת, בזכות היקף מכירות שנע בין 4000 ל-5000 יחידות בשנה. לפי אנשי טויוטה, משלושת הדורות הראשונים של יאריס נמכרו בישראל כ-50,000 מכוניות כאלה. 

הבסיס
הדור החדש של יאריס מבוסס על פלטפורמת TNGA המודולרית בגרסה B הקטנה והחדשה שלה, דגם ראשון של טויוטה המשתמש בגרסה זו. יאריס החדשה מעוצבת גם באופן שונה לחלוטין מקודמתה, והיא נראית דינמית בהרבה ממנה, גם בזכות פרופורציות שונות לגמרי.

1623843
צילום: טויוטה

יאריס החדשה קצרה מקודמתה ב-0.5 ס"מ (394 ס"מ), נמוכה ממנה ב-4 ס"מ (147 ס"מ) – אבל ובעיקר בסיס הגלגלים והרוחב גדולים ב-5 ס"מ, ל-256 ס"מ ול-175 ס"מ בהתאמה; כתוצאה מכך, הרכב רחב משמעותית מקודמו. אין שינוי בנפח תא המטען, שנשאר 286 ליטרים.

המפרט
המכונית מוצעת, כמו בדור הפורש, בגרסה היברידית ובגרסת בנזין. חטיבת הכוח ההיברידית חדשה, ושייכת לדור הרביעי של מערכות אלה בטויוטה; בדגם הפורש הורכבה חטיבה היברידית מהדור השני. 

בחטיבת הכוח ההיברידית מנוע בנזין אטמוספרי חדש 1.5 ליטר ו-3 צילינדרים המייצר 92 כ"ס ו-12.2 קג"מ, ויחד עם המנוע החשמלי (79 כ"ס, 14.4 קג"מ) נוצר הספק משולב של 116 כ"ס; נתון משולב למומנט לא נמסר. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 9.7 שניות, צריכת הדלק 35.7 ק"מ/ל' והציון הירוק 2. ליאריס החדשה סוללת ליתיום יון קלה מקודמתה ב-12 ק"ג. לפי טויוטה, בשימוש במתאר עירוני, ניתן לנוע 80% מהזמן בכוח החשמל בלבד, והרכב יכול להגיע ל-130 קמ"ש ללא שימוש במנוע הבנזין.

1623841
צילום: טויוטה

בנוסף, תוצע גרסת בנזין עם אותו מנוע 1.5 ליטר חדש, ובגרסה זו הוא מייצר 125 כ"ס (6600 סל"ד) ו-15.6 קג"מ (5000 סל"ד), משודך לתיבה רציפה. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 10.2 שניות, צריכת הדלק 21.3 ק"מ/ל' והציון הירוק 3.  

מעניין לציין שלגרסאות הבנזין בלמי תוף מאחור, בעוד שלהיברידיות בלמי דיסק. בטויוטה מדגישים שלסביבת הנהג עיצוב צעיר ונאה מזה שבדגם הפורשה, ונעשה בה שימוש נרחב בפלסטיק רך. 

אבזור, רמות גימור
בשתי הגרסאות ובחמש רמות הגימור מערך בטיחותי עשיר הכולל בלימה אוטונומית (עד 180 קמ"ש) גם עם זיהוי הולכי רגל וכלים דו-גלגליים, תיקון סטייה מנתיב, עמעום אורות, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע אקטיבי בהימנעות מתאונת חזית. הרכב מצויד בשמונה כריות אוויר, שתיים מהן בין המושבים הקדמיים. 

1623864
צילום: טויוטה

היצע רמות הגימור בגרסת הבנזין נפתח עם 'סול', שתופנה בעיקר לציי הרכב. במפרט, בין השאר, תאורת לד אחורית, מולטימדיה מקורית וצג "7, פקדי הילוכים בהגה. ל'סטייל' היקרה במעט גם צג "8 במולטימדיה, וברמת הגימור 'סקאי' חישוקי סגסוגת "15 וגג זכוכית.

רמת הגימור הבסיסית של הגרסה ההיברידית היא 'אקו', המפרט שלה דומה לזה שב'סטייל' בגרסת הבנזין, אבל זו מצוידת בנוסף בבקרת אקלים. רמת הגימור 'סטייל' תוסיף חישוקי "15 ומפתח חכם. רמת הגימור 'פרמייר אדישן', תגיע לכאן בכמות מוגבלת, וזו תוסיף תאורת לד מלאה, חישוקי "16, גג בצבע שחור, תצוגה עילית, בקרת אקלים דו-אזורית וריפוד המשלב בד ודמוי-עור. 

1623850
צילום: טויוטה

שיווק, מחירים
המחירים משקפים התייקרות בשיעור של כ-3000 שקלים. אנשי טויוטה טוענים שמפרט האבזור שופר משמעותי, וכי התמורה כעת טובה יותר. הציפייה של טויוטה בישראל היא להמשיך ולשמר את קצב המכירות הגבוה שאפיין את הדגם עד כה, בין 4000 ל-5000 יחידות בשנה מלאה.

במקביל להשקת היאריס, חנכה טויוטה אתר מכירות מקוון חדש.

אלה מחירי טויוטה יאריס 2020 החדשה, לפי גרסה ורמת גימור.  

יאריס 1.5 ל' בנזין, 'סול' – 106,000 שקלים
יאריס 1.5 ל' בנזין 'סטייל' – 108,000 שקלים
יאריס 1.5 ל' בנזין 'סקאי' – 112,000 שקלים
יאריס 1.5 ל' היברידי 'אקו' – 113,000 שקלים
יאריס 1.5 ל' היברידי 'סטייל' – 116,000 שקלים
יאריס 1.5 ל' היברידי 'פרמייר אדישן' – 120,000 שקלים

1623848
צילום: טויוטה