MG חשפה את MG4, משפחתית קומפקטית (סגמנט C) כל חשמלית במרכב האצ'בק בגרסתה האירופאית. ה-4 היא המכונית הראשונה המיועדת לאירופה המבוססת על פלטפורמת MSP הייעודית לכלי רכב חשמליים החדשה של סאיק (Saic), חברת האם של מותג MG. הדגם נחשף בסין תחת השם 'מולאן', ושיווקו באירופה צפוי ברבעון הרביעי של 2022.

MSP, MG4
ה-4 מבוססת על פלטפורמת MSP החדשה וב-MG-סאיק גאים בה במיוחד. מדובר בפלטפורמה גמישה המתאימה לכלי רכב עם בסיס גלגלים שנע בין 265-310 ס"מ ותאפשר לבסס עליה מגוון רחב של כלים מסגמנטים שונים – ב-MG מציינים משפחתיות קומפקטיות, גדולות, רכבי פנאי ואפילו ואנים.

MG4 2023 החדשה נחשפה רשמית: האצ'בק חשמלית חדשה
צילום: יצרן

במרכזה של הפלטפורמה מערך סוללות חדש המורכבות בתאים באופן אופקי (לרוב בתעשייה הוא אנכי) ובכך משיגה MG גובה נמוך של 11 ס"מ בלבד למערך הסוללות. סידור זה מבטיח, כך MG, מרחב טוב יותר לנוסעים מחד ומרכז כובד נמוך יותר מאידך. לפי MG מערך הסוללות הוא מודולרי וניתן להציע אותו בטווח אנרגיה הנע בין 40 ל-150 קוט"ש ולהתאימו אפילו למכוניות עירוניות קטנות.

MG4 2023 החדשה נחשפה רשמית: האצ'בק חשמלית חדשה
צילום: יצרן

מדובר, כאמור, במשפחתית קומפקטית המיועדת לאירופה והיא מוצעת בהתאם במרכב האצ'בק חמש דלתות וממדיה כמקובל שם – אורכה 429 ס"מ, רוחבה 184 ס"מ, גובהה 150 ס"מ. לא נמסר נתון האורך של בסיס הגלגלים, אך בגרסה הסינית הוא עומד על 270.5 ס"מ, וסביר שיהיה כך גם בגרסה האירופאית. ב-MG מציינים חלוקת משקל של 50:50.

עיצובה של MG4 שונה מהקו המוכר לנו ב-MG כיום – החזית בעלת אף מחודד ונמוך, יחידות התאורה צרות ומשוכות לאחור; בצד בולטים חישוקים במבנה אווירודינמי, קורה C מושחרת; מאחור, יחידות תאורה העוטפות את קורה C וביניהן פס לד לרוחב תא המטען, דמוי דיפיוזר גדול וכנף כפולה מעטרת את ראש החלון האחורי.

MG4 2023 החדשה נחשפה רשמית: האצ'בק חשמלית חדשה
צילום: יצרן

בסביבת הנהג שני מסכים – אחד ללוח המחוונים ואחד למערכת המולטימדיה שאמורה להציג גם ממשק חדש, ונתונים נוספים עליהם לא נמסרו. בורר ההילוכים בצורת חוגה וזו ממוקמת  על קונסולה 'צפה'.

MG4 2023 החדשה נחשפה רשמית: האצ'בק חשמלית חדשה
צילום: יצרן

מנועים, סוללות
לפחות בשלב הראשון MG4 תוצע עם שתי יחידות הנעה המבוססות על מנוע והנעה אחוריים. לגרסת הכניסה מנוע המייצר 16 כ"ס, סוללת 51 קוט"ש וטווח של 350 ק"מ לפי WLTP. לזו הבכירה הספק של 201 כ"ס, סוללת 64 קוט"ש וטווח נסיעה מרבי של 450 ק"מ לפי WLTP. נתון הספק הטעינה לא נמסר.

ב-MG מדווחים כי בעתיד יוצגו גרסאות נוספות, כולל גרסת הנעה כפולה.