פורשה חשפה את הגלגול האחרון של ה-911 GT3 RS, וכצפוי, היא פרצה גבולות חדשים של טכנולוגיה מסלולית במכונית כביש. בבסיסה, ה-RS מתחילה את דרכה כ-GT3 הנוכחית, אבל זוכה  למרכב הרחב יותר מגרסת הטורבו - כאשר מכסה המנוע, הכנפיים הקדמיות והדלתות הוחלפו לכאלה העשויים מפלסטיק מחוזק בסיבי פחמן (CFRP) – שינויים שמטרתם לא רק הפחתת משקל, אלא גם, באופן מעניין, שיפור אווירודינמי; בזכות חוזקו של קרבון בהשוואה לאלומיניום, ניתן היה לבצע שינויים קיצוניים במבנה הפנלים, שסייעו לשדרג את כוח ההצמדה מבלי לפגוע בפונקציונליות.  

למרות השימוש הנרחב בסיבי פחמן, יש כל כך הרבה שדרוגים ב-RS ביחס ל-GT3 הארצית, שהמשקל העצמי שלה דווקא עלה מעט בהשוואה: 1450 ק"ג בסה"כ, 15 ק"ג יותר מ-GT3 מקבילה.

כדי לפצות על כך פורשה חילצה 15 כ"ס נוספים ממנוע ה-6 צילינדרים בנפח 4.0 ליטרים, והוא מפיק כעת 525 כ"ס. תיבת ה-PDK בעלת שבעת ההילוכים מצוידת כעת ביחס העברה סופי קצר יותר ובפתח אוורור חדש כדי לסייע בקירור על המסלול.

פורשה 911 GT3 RS החדשה: גרסת הקיצון הולכת עד הקצה ויש כבר מחיר לישראל
צילום: פורשה

השינויים המכניים הללו עוזרים לה להגיע ל-100 קמ"ש תוך 3.2 שניות, 0.2 שניות מהר יותר מ-GT3 מקבילה, אולם בשל החבילה האווירודינמית האגרסיבית המהירות המרבית נמוכה יותר ועומדת על 295 קמ"ש. בלבד.

השיפור האווירודינמי הבולט ביותר הוא הכנף האחורית של ה-GT3 RS, שהיא לא רק גדולה יותר, אלא גם מותקנת גבוה יותר על תושבות "צוואר הברבור" המעוצבות שלה (כל כך גבוה, למעשה, שהכנף נמצאת מעל קו הגג...).

פורשה 911 GT3 RS החדשה: גרסת הקיצון הולכת עד הקצה ויש כבר מחיר לישראל
צילום: פורשה

החלק העליון של הכנף מתכוונן הידראולית (וזאת כדי להקל על מערכת הפחתת גרר חלוצית הנקראת DRS וניתנת לשליטת הנהג) והיא מאוזנת באופן אקטיבי על ידי דיפיוזרים ומדפים נפתחים בקדמת ובתחתית הרכב. אפילו זרועות המתלים הקדמיות מעוצבות בצורת טיפה כדי לשפר את כוח ההצמדה. כן, מישהו בשטוטגארט ירד לגמרי מהפסים.

פורשה 911 GT3 RS החדשה: גרסת הקיצון הולכת עד הקצה ויש כבר מחיר לישראל
צילום: פורשה

הכי קרוב שלנו ל-RS: פורשה 911 קאררה GTS – מבחן דרכים

אבל זה לא סוף הסיפור, וה-RS כוללת עוד מגוון סנפירים ומסיטי אוויר מעולם המירוצים שהיריעה באמת קצרה מלהכיל את מלאכת המחשבת שמאחורי כל אחד ואחד מהם. השורה התחתונה היא שה-RS מייצרת כוח הצמדה מרבי של 409 ק"ג ב-200 קמ"ש, ולא פחות מ-860 ק"ג ב-285 קמ"ש – כפול מזה של GT3 RS מהדור הקודם ופי שלושה יותר מ-GT3 עכשווית.

פורשה 911 GT3 RS החדשה: גרסת הקיצון הולכת עד הקצה ויש כבר מחיר לישראל
צילום: פורשה

לצד האלמנטים האווירודינמיים, החברה לקחה לקצה גם את יכולות השלדה; בפעם הראשונה בפורשה ניתן לכוונן את המתלים הן לשיכוך כיווץ והן לשיכוך החזרה על פני שמונה דרגות שונות כל אחד, וניתן לעשות זאת באופן אלקטרוני, מתוך הרכב, תוך כדי תנועה.

פורשה 911 GT3 RS החדשה: גרסת הקיצון הולכת עד הקצה ויש כבר מחיר לישראל
צילום: פורשה

מצבי כוונון המתלים הללו נשלטים באמצעות גלגל הגה חדש המשלב שלושה פקדים נוספים לצד מתג בורר מצבי הנהיגה. שלושת החוגות החדשות הללו נותנות לך גם גישה לבקרת המשיכה ולדיפרנציאל האחורי של ה-RS, שהוא למעשה הדיפ' מוגבל-ההחלקה האלקטרוני המוכר הכולל הכוונת מומנט – כעת בגרסה שניתנת לכוונון על ידי הנהג. כבר אמרנו שהחבר'ה בזופנהאוזן קצת השתגעו?
 
דיסקי פלדה בקוטר 408 מ"מ עם קליפרים בעלי שש בוכנות מלפנים, ו-380 מ"מ עם ארבע בוכנות מאחור מגיעים כסטנדרט. מערכת בלימה קרבון-קראמית מוגדלת ועמידה יותר להתעללות, תוצע כרגיל בתוספת תשלום.

פורשה 911 GT3 RS החדשה: גרסת הקיצון הולכת עד הקצה ויש כבר מחיר לישראל
צילום: פורשה

גם הצמיגים תפחו ביחס ל-GT3 הקונבנציונלית, עם גומי ברוחב 275 מ"מ לפנים ו-335 מאחור, ופורשה תציע בחירה מבין שלושה סוגי חישוקים, שלושה מותגי צמיגים ומספר תרכובות גומי. כבעבר, יוצעו חבילות 'קלאבספורט' ו'וייסאך': הראשונה מגיעה ללא עלות נוספת, כוללת כלוב התהפכות מפלדה, רתמות למושבי הבאקט עשויי הקרבון ומטף כיבוי אש; חבילת ויסאך לוקחת דברים רחוק יותר, ומוסיפה מוטות מייצבים מסיבי פחמן, כלוב התהפכות מחוזק בקרבון שחוסך 6 ק"ג ועוד – תמורת כ-25 אלף יורו נוספים. הכינו את הארנקים.

פורשה 911 GT3 RS החדשה: גרסת הקיצון הולכת עד הקצה ויש כבר מחיר לישראל
צילום: פורשה

יבואנית פורשה בישראל, אורכיד ספורטס קארס, מסרה כי מחיר ה-911 GT3 RS יחל מ-1,885,000 ש"ח. ואם אתם כל כך להוטים לפתוח הזמנה, תשמחו לדעת שצפי הגעה לישראל הוא כבר ברבעון הראשון של 2023.

פורשה 911 GT3 RS החדשה: גרסת הקיצון הולכת עד הקצה ויש כבר מחיר לישראל
צילום: פורשה