מזראטי ממשיכה בתהליך החשיפה האיטי והמעט-מוזר של הגראן טוריסמו החדשה בסרטון שחשף טפח עיצובי, אך הסתיר את הטפחיים הטכניים. המכונית, שצילומי ריגול ושמועות על אודותיה מתרוצצים ברשת כבר כמה שנים, נצפתה בשבוע המכוניות של מונטריי בסוף אוגוסט ללא כל הסוואה – אך לא נחשפה רשמית.

היום קיבלנו את הסיבה להיעדר ההסוואה – צילום סרטון רשמי של היצרנית בכבישי קליפורניה ובו המעצב הראשי, קלאוס בוסה, וקצינת התקשורת הראשית, מריה קונטי, יוצאים לסיבוב עם הקומיקאי (?!) סבסטיאן מאניסקלקו – שלטענתם היה הראשון מחוץ לחברה לנהוג ברכב; הקומיקאי האמריקאי, שהצליח להיות גם לא-מצחיק וגם חסר ידע לחלוטין, העניק בכל זאת תובנה מעניינת אחת כשאמר "כשאין שום צליל, אני לא מרגיש שאני מחובר למכונית", ונענה על ידי בוסה כי "אנחנו יכולים לייצר סאונד, והאנשים שמתכננים את הצליל עבור כלי הרכב החשמליים הם אותם אנשים שתכננו את מנועי הבעירה הפנימית עם הצליל הייחודי של מזראטי".

מזראטי גראן טוריסמו פולגורה 2023 החדשה נחשפת. בערך
צילום: מזראטי

הפרטים הטכניים היחידים שכן נחשפו בסרטון הם שהמכונית תאיץ מעמידה למאה קמ"ש ב-2.7 שניות, תאמיר ל-322 קמ"ש מרביים, ושבעמדה אולטרה-מהירה ניתן לקבל תוספת של 100 ק"מ לטווח תוך 5 דקות של טעינה בלבד (או 160 ק"מ ב-10 דקות).

הנתונים הללו אינם מפתיעים מאחר והשמועות מספרות שמזראטי גראן טוריסמו תקבל מערך של שלושה מנועים חשמליים בהספק של כ-1200 כ''ס. עם זאת, לפחות בשלב הראשוני, תוצע הגראן טוריסמו גם עם מנוע בנזין – ככל הנראה יחידת ה-V6 טווין-טורבו מה-MC20 המספקת מעל 600 כ"ס.

מזראטי גראן טוריסמו פולגורה 2023 החדשה נחשפת. בערך
צילום: מזראטי

עניין שכן ניתן היה להתרשם ממנו בסרטון הוא מהעיצוב החיצוני – ששומר אמונים למראה הכללי של הדור הקודם, שגם בערוב ימיו נראה נפלא; יש כאן מכסה מנוע ארוך המשתפל בעדינות לשמשה הקדמית, וקורה אחורית רחבה שללא ספק תהיה מעוטרת בתג הקלשון המפורסם. מדובר בגראנד טוררית טיפוסית בפרופורציות שלה ורבים מהפרטים הקטנים מזכירים את דגמי העבר של מזראטי.

עיצוב הסבכה הקדמית דומה לזה של מכונית העל החדשה MC20, כמו גם הפנסים הקדמיים הצרים. בפרופיל, יש חישוקים תלת חישוריים ייחודיים, ומראות צד קונבנציונליות (במקום מצלמות שהיו יוצרות עיצוב עתידני יותר) – ואנחנו בהחלט מעדיפים את הבחירה המסורתית הזו. האחוריים די שגרתיים, עם פנסים חסרי ייחוד ודיפיוזר צנוע. כך או כך, התוצאה בהחלט נאה מאוד, גם אם לא יוצרת את הרושם הוויזואלי הכוחני שהעניק הדור הקודם בעת הצגתו.

מזראטי גראן טוריסמו פולגורה 2023 החדשה נחשפת. בערך
צילום: מזראטי

איך אומרים ברק באיטלקית?
מזראטי מאוד גאה להיות מותג היוקרה האיטלקי הראשון שעובר לחשמל, כאשר כל הגרסאות החשמליות העתידיות של היצרן יוצגו תחת הסימול 'פולגורה' (Folgore, 'ברק' באיטלקית). מנכ"ל מזראטי, דויד גראסו, פירט את לוח הזמנים להשקת הגרסאות החשמליות, וטען שלגראן טוריסמו תצטרף גרסת גראן-קבריו פתוחה ב-2023, לצד רכב הפנאי גראקלה.
 
עד שנת 2025 מותג היוקרה האיטלקי יחשוף גרסה חשמלית מלאה של מכונית העל MC20, כמו גם גרסאות חשמליות כל-חדשות של רכב השטח לבאנטה ומכונית הספורט-סלון קוואטרופורטה.

הלבנטה והקוואטרופורטה הבאות יהיו חשמליות בלבד, ויציעו יכולת נהיגה אוטונומית ברמה 3 וטווח נסיעה מרבי של כ-700 ק"מ בין טעינות.
 
מזראטי גראן טוריסמו פולגורה 2023 החדשה נחשפת. בערך
צילום: מזראטי