מאמצע העשור הראשון של שנות ה-2000 מיצובישי עברה כמה שנים לא פשוטות בהן לא בדיוק מצאה את מקומה בשוק הרכב המתפתח. הירידה בהכנסות הביאה לקיצוץ בתקציבי הפיתוח של דגמים חדשים, דבר שהוביל לפגיעה באטרקטיביות דגמי החברה וחוזר חלילה. כדור השלג הזה המשיך להתגלגל עד שברית רנו-ניסאן החליטה לרכוש נתח נכבד ממיצובישי והבטיחה להזרים את המשאבים הנדרשים לטובת הבראת החברה – אלא שאז פרשת גוהן-ניסאן התפוצצה, הקורונה גם לא עזרה, וכל התכניות נאלצו לחכות. כעת, לאחר שיושרו ההדורים בין חברות הברית ניסאן-רנו-מיצובישי התאפשר לאחרונה לקחת קצת אוויר ולחשוף את מפת הדרכים שלה לשנתיים הקרובות.
 

16 דגמים חדשים, גם מחושמלים

תחת הכותרת "אתגר 2025" הציגה היצרנית היפנית את התכנית שלה לשנים הקורובת. ראשית במיצובישי הרחיבו בתכניות לשיפור המאזן הסביבתי, עם יעד להגיע להפחתת פליטות ה-CO2 של צי הרכב שלה ב-40% ושל המערך התפעולי שלה ב-50% עד לשנת 2030. בתוך כך במיצובישי הציבו יעד מסירות של 50% כלי רכב מחושמלים (היברידיים, נטענים וחשמליים) עד 2030 ו-100% עד לשנת 2035.

מיצובישי דגמים חדשים
צילום: מיצובישי קונספט
 
ביצרנית מתכוונים להאיץ פיתוח דגמים מחושמלים, לשם כך תיעזר בחברות הברית. כבר בעתיד הממש קרוב צפויה מיצובישי להציג דור חדש לקולט, מכונית הסופרמיני שלה, שתתבסס על רנו קליאו, זאת לצד ASX חדש המבוסס על רנו קפצ'ור. נזכיר, לקליאו ולקפצ'ור יחידת הנעה היברידית, והאחרון מוצע גם בגרסה היברידית-נטענת.
 
לצד שני דגמים אלה במיצובישי הכריזו על טנדר חשמלי עתידי וחדש בהיצע, שני רכבי פנאי עם 5 מושבים – אחד חשמלי ואחד היברידי – דור חדש והיברידי לאקספנדר, מיניוואן היברידי חדש, מכונית עירונית חשמלית ודגם חשמלי נוסף – סך של תשעה דגמים מחושמלים.

מיצובישי חשמלית
צילום: מיצובישי קונספט
 
לצד הבליץ החשמלי במיצובישי מציגים רגל נוספת עליה התכנית העסקית החדשה נשענת – חיזוק האחיזה בשווקים בהם היא מצליחה כיום, בעיקר שווקים מתפתחים שונים וגם כמה באזור הפסיפי (היא מצליחה לא רע באוסטרליה, מסתבר).

שווקים אלה צפויים לקבל דור חדש לגמרי לטרייטון, רכב פנאי חדש עם 7 מושבים, מיניוואן חדש ועוד.

מיצובישי קונספט
צילום: מיצובישי קונספט